۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۲۶۵۹۷۱
از ابتدای ماه مبارک رمضان؛

فعالیت پایگاه های اوقات فراغت کانون های مساجد خراسان شمالی آغاز می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی از آغاز فعالیت رسمی پایگاه های اوقات فراغت تابستانی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان از ابتدای ماه مبارک رمضان خبر داد.
اوقات فراغت

هاشم شیرازیان، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با بیان این که در حال حاضر در مجموع 340 کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان های هشت گانه این استان دایر است، افزود: از ابتدای تابستان امسال کانون های مساجد خراسان شمالی درجه بندی می شوند.

 

وی اضافه کرد: از ابتدای تابستان امسال و با شروع فعالیت های تابستانی کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان خراسان شمالی، نظارت و ارزیابی این کانون ها در راستای اجرای طرح آمایش، به روز رسانی بانک اطلاعات و سطح بندی آنها آغاز خواهد شد.

 

شیرازیان افزود: پس از آن با بررسی ظرفیت ها و توان فرهنگی و اجرایی هر کدام از کانون های فعال در خراسان شمالی، این کانون ها درجه بندی می شوند.

 

وی ادامه داد: درجه بندی کانون ها با هدف برقراری عدالت نسبی در بین آنها در زمینه اختصاص اعتبار و انجام حمایت های مختلف صورت می گیرد.

 

به گفته شیرازیان بر اساس ارزیابی و درجه بندی انجام شده آن دسته از کانون های فرهنگی هنری مساجد استان که فعالیت مناسبی نداشته و از توانایی لازم برخوردار نباشند از سبد حمایتی مرکز حذف خواهند شد.

 

وی در ادامه با اشاره به این که در حال حاضر 340 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان خراسان شمالی دایر است، خاطرنشان کرد: از این تعداد حدود، 60 درصد کانون ها در مساجد روستایی و مابقی در شهرها واقع شده و فعالیت می کنند.

 

شیرازیان با بیان این که همچنین بر اساس آمار ثبت‌نام در سامانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، بیش از 20 هزار نفر در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی عضویت دارند، افزود: شمار اعضای کانون های مساجد استان به صورت روزانه در حال افزایش است.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در ادامه از آغاز فعالیت ستاد اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان با عنوان «آسمانی ها» خبر داد و افزود: فعالیت رسمی پایگاه های اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد.

 

شیرازیان اضافه کرد: در این راستا آیین نامه ستاد اوقات فراغت تابستانی در بین مدیران کانون های مساجد استان توزیع و برنامه ها و وظایف کانون های مختلف نیز تعیین شده است.

 

به گفته وی توجه ویژه به فعالیت های شاخص، خلاقانه و ابتکارات کانون ها، توجه به موضوعاتی همچون سبک زندگی اسلامی، فعالیت های قرآنی به ویژه طرح 1449، فرهنگ ایثار و شهادت، عفاف و حجاب، توجه به شعار سال در برنامه ریزی اوقات فراغت و غیره برخی از وظایفی است که در آیین نامه مزبور بر اجرای آنها تأکید شده است.

 

شیرازیان خاطرنشان کرد: برنامه ریزی دقیق و جامع، استفاده از تمام ظرفیت ها، تنوع بخشی به فعالیت ها و برنامه ها و اهتمام نسبت به اجرای فعالیت های شادی آفرین و نشاط آور در پرتو آموزه های دینی برخی از سیاست های آیین نامه ستاد اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد به شمار می روند.

 

وی افزود: انسجام و ساماندهی فعالیت ها و برنامه های اوقات فراغت در راستای تحقق مسجد تراز اسلامی، هماهنگ سازی و ایجاد وحدت رویه در برنامه ها و فعالیت ها، شناسایی ظرفیت ها، قابلیت ها و اولویت های کانون ها و ارتقای سطح توانمندی آنها و نیز فراهم آوردن زمینه جذب هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان به مساجد نیز از جمله مهم ترین اهداف برگزاری برنامه های اوقات فراغت تابستانی در کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان شمالی در خاتمه اظهار کرد: اوقات فراغت تابستانی فرصت مناسبی برای جذب بیش از پیش جوانان و نوجوانان به مساجد و اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی با هدف اعتلای بعد معنوی در بین آنها است./9314/ت302/ب5

 

ارسال نظرات