۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۲۶۵۷۵۳
آیت الله تسخیری:

عربستان در باتلاق یمن گرفتار شده است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله تسخیری گفت: یمن حیاط خلوت عربستان بود به همین دلیل جنگ‌های داخلی را در آن به راه انداخت و قصد تضعیف آن را داشت ولی در این میان انصار الله زنده شد و یمن را باتلاقی برای عربستان کرد.
آيت‌الله محمد علي تسخيري، مشاور مقام معظم رهبري در امور جهان اسلام اجلاسيه تشکل اساتيد سطوح عالي وخارج حوزه علميه قم در حمايت از مردم يمن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا٬ آیت الله تسخیری مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در اجلاسیه تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم در حمایت مردم مظلوم یمن که پیش از طهر امروز در سالن جلسات مدرسه علمیه دارالشفاء برگزار شد با اشاره به سلطه جویی‌های عربستان در منطقه گفت: پشتوانه تشکیل حکومت عربستان دولت بریتانیا بود.

 

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در ادامه با بیان این مطلب که انگلیس رییس قبیله وهابیت را که به کویت کوچ کرده بود از عربستان به حجاز برگرداند و به قدرت رساند ابراز داشت: وهابیت خلاف زمان و مسیر تاریخ در حال حرکت است که جز تکفیر فرق دیگر مذاهب فعالیت دیگری نداشته است.

 

وی افزود: عربستان در منطقه در حال پیشرفت بود تا اینکه انقلاب اسلامی پیروز شد و دولت این رژیم بریتانیایی متوجه شد که خطر انقلاب به سمت حکومت آن‌ها خواهد آمد و به همین خاطر همه تلاش خود را کرد که جلوی این صدور را بگیرد.

 

آیت الله تسخیری تصریح کرد: عربستان برای اینکه صدای انقلاب را در کشورهای دیگر بتواند خفه کند القاعده را با کمک پاکستان و غرب به وجود آورد که به مرور زمان این گروهک تروریستی علیه خود آنان دست به اقدام زد.

 

وی ابراز کرد: عربستان صدام و طالبان را هم به وجود آورد و با کمک 32 میلیارد دلاری در صدد حذف انقلاب اسلامی بر آمد ولی در آخر این رژیم سعودی بود که در این جنگ شکست خورد.

 

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: عربستان سعودی تلاش‌های مذبوحانه‌ای در عراق٬ سوریه و لبنان و پشتیبانی‌های زیادی از سران برخی کشورهای عربی انجام داد تا بتواند جلوی صدور انقلاب را به این کشورها بگیرد که این تلاش آن به شکست انجامید.

 

وی یمن را حیاط خلوت عربستان در گذشته خواند و گفت: عربستان در کشور یمن جنگ‌های داخلی به راه انداخت و قصد تضعیف آن را داشت تا این حیاط خلوت را حفظ کند ولی در این میان انصار الله زنده شد و زیدیه به حرکت در آمد و این نقشه دیگر عربستان نیز به شکست انجامید.

 

آیت الله تسخیری در پایان خاطرنشان کرد: امروز عربستان در باتلاق یمن به دام افتاده و در حال دست و پا زدن برای بیرون آمدن از این باتلاق است و اربابانش نیز آن را تنها گذاشته‌اند و در این میان مردم یمن هستند که به نصر و پیروزی می‌رسند./922/پ202/ب4

ارسال نظرات