۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۲۶۵۰۹۴
مدیر کل اوقاف مازندران:

گسترش فرهنگ مهدویت موجب بالندگی جامعه اسلامی می شود

خبرگزاری رسا ـ خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: گسترش فرهنگ مهدویت موجب بالندگی هر چه بیشتر جامعه و مانع از فرو رفتن جامعه در تباهی می شود.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت میلاد با سعادت آخرین منجی عالم بشریت در ساری با بیان این که حضرت مهدی(عج) مصلح جهانی است و روزی با ظهور خود عدالت را در جهان حکم فرما خواهد کرد، گفت: هر مقدمه ای که داشته باشیم نهایت آن به امام عصر(عج) برگشت می کند که آن یا انتظار است و یا منتظر می شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود افزود: گسترش فرهنگ مهدویت موجب بالندگی هر چه بیشتر جامعه و مانع از فرو رفتن جامعه در تباهی می شود.

 

وی با بیان این که مردم امام زمان (عج) خود را دوست می دارند و در این خصوص هیچ شکی وجود ندارد، اظهار داشت: عمق بخشیدن به این اشتیاق، ارتقای معرفت مردم و ترویج اندیشه مهدویت در جامعه به یک برنامه ریزی مناسب و کار شبانه روزی نیازمند است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران ضمن برشمردن فضایل منتظران واقعی امام زمان(عج ) افزود: شناخت واقعی امام زمان (عج ) بر همه منتظران واجب و ضروری است.

 

وی اظهار داشت: دشمن با تحریف واقعیت های اسلام سعی در انحراف جوانان داشته و آسیب هایی را به جوامع شیعه وارد می کند، بنابراین وظیفه اصلی مسؤولان ابتدا شناسایی این مشکلات و آگاهی بخشی به نسل جوان در زمینه فلسفه انتظار و ظهور است.

 

حجت الاسلام علیزاده یادآور شد: فرهنگ مهدویت و انتظار، بخشی از آرمان های نظام اسلامی و مکتب تشیع است و همواره در تاریخ پژوهشگران و دانشمندان بزرگ اسلامی برای تبیین آن تلاش کرده اند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با تاکید بر این که منتظر واقعی کسی است که علاقه و محبت او قلبی باشد، گفت: باید سعی کنیم تا زندگانی ائمه معصوم(ع) را در زندگی خود اجرا کنیم تا زمانی که امام عصر ظهور نمود آمادگی کامل در وجود ما استوار باشد.

 

وی با بیان این که متأسفانه عده ای با بدعت و ایجاد خرافه در بحث مهدویت از احساسات مردم نسبت به امام زمان (عج) سوء استفاده می کنند، خاطر نشان کرد: متأسفانه عده ای با بیان دروغین ارتباط خود با حضرت مهدی (عج) تنها به دنبال سوء استفاده هستند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تاکید بر این که فرهنگ اصیل مهدویت باید از سوی طلاب و روحانیان در جامعه نهادینه شود، تصریح کرد: با نهادینه شدن این فرهنگ حیات بخش در جامعه بسیاری از ناپاکی های جامعه از بین خواهد رفت.

 

حجت الاسلام علیزاده تبیین فرهنگ اصیل مهدویت در جامعه به ویژه برای جوانان را مهم ارزیابی کرد و گفت: با نهادینه کردن و تبیین مناسب این فرهنگ جاودانه در میان جوانان آسیب های موجود در این بخش کاهش خواهد یافت./950/پ202/ب1

ارسال نظرات