۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۲۶۴۷۴۰
استاد حوزه علمیه مازندران:

تحقق اقتصاد مقاومتی تنها راه برون رفت از تحریم ها است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که توجه به زیرساخت های اقتصادی ساخت درون اقتصاد و اقتصاد مقاومتی کاری جهادی است، گفت: اقتصاد مقاومتی تنها راه برون رفت از تحریم ها و لزوم توجه به زیر ساخت های تولید در کشور است.
استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عباس بابائیان، استاد حوزه علمیه بابل امروز در نشستی با کشاوزان و فعالان بخش تولید در بخش بابلکنار بابل با تاکید بر این که توجه به ساخت درون اقتصاد و اقتصاد مقاومتی کاری جهادی است، گفت: اقتصاد مقاومتی تنها راه برون رفت از تحریم ها و لزوم توجه به زیر ساخت های تولید در کشور است.

 

وی ادامه داد: همان گونه که روزی در زمان دفاع مقدس همه توجه ها و امکانات کشور برای جنگ و دفاع در برابر تجاوز دشمن قرار می گرفت امروز که در جنگ اقتصادی قرار داریم همه باید توجه خود را به اقتصاد مقاومتی معطوف کنند.

 

مسؤول سابق نمایندگی ولی فقیه در منطقه چهارم دریایی سپاه با تاکید بر این که راهکارهای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی باید در دولت و مجلس فراهم شود، تصریح کرد: برنامه ششم کشور باید براساس الگوی اقتصاد مقاومتی نگارش شود  و دولت و مجلس همراه و همدل با یکدیگر به رونق تولید، کسب و کار و ایجاد اشتغال پایدار در کشور توجه کنند.

 

وی با انتقاداز واردات کالاهای لوکس و غیر ضرور به کشور خاطرنشان کرد: متأسفانه واردات بی رویه کالاها اقتصاد داخلی را فلج کرده است و موجب بیکاری گسترده نیروهای کار داخلی شد.

 

حجت الاسلام بابائیان افزود: متأسفانه هر کس هر چه دلش بخواهد می تواند وارد کند و کسی هم جلویش را نمی گیرد و چرا مسؤولان مربوطه به خصوص گمرگ نظارت درستی بر واردات ندارند؟

 

وی بیشترین مشکلات امروز کشور را از عدم برنامه ریزی و اجرای درست قوانین به خصوص در حوزه اقتصاد بیان کرد و گفت: اگر ساختارهای اقتصادی درون کشور قوی باشد و اثرات تحریم اقتصادی به حداقل برسد، دیگر هیچ قدرتی از ابراز تحریم علیه ما استفاده نخواهد کرد.

 

امام جمعه بابلکنار تاکید کرد: برای حفظ استقلال کشور استفاده از تولیدات با کیفیت داخلی هم واجب شرعی و هم وظیفه ملی است.

 

این استاد حوزه علمیه با انتقاد از تبلیغات گسترده کالاهای خارجی در کشور و رواج مصرف گرایی اظهار داشت: صرفه جویی و جلوگیری از ریخت و پاش ها و دوری از اسراف نه  تنها یک ضرورت شرعی بلکه یک مسأله ای عقلانی است و رمز پیشرفت کشورها در حوزه اقتصاد استفاده  بهینه از منابع و دوری از تجمل گرایی و اسراف است./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات