۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۵
کد خبر: ۲۶۴۰۰۲
رییس بسیج مستضعفین:

بازرسی های فراتر از عرف دیپلیماتیک، مایه تحقیر ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ نقدی، بازرسی های فراتر از عرف دیپلیماتیک را اعمال زور و مایه تحقیر ملت ایران دانست و گفت: اگر فراتر از قوانین بین المللی بر ما تحمیل شود، در شأن ملت ما نیست و به هیچ وجه یک کشور عزتمند و مستقل زیر بار چنین زوری نخواهد رفت.
سردار نقدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سردار محمدرضا نقدی، رییس بسیج مستضعفین، در حاشیه همایش ایثار و مقاومت که روز گذشته در سالن صبای مشهد برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: عرت و سربلندی ما ثمره مقاومت و ایستادگی ملت ما است.

 

وی، راه حل مشکلات را مقاومت و ایستادگی و جهاد درون زا دانست و تصریح کرد: مقاومت دستاورد های خود را به ما نشان داده است و ما باید از درسی که شهدا و رزمندگان داشته اند الهام بگیریم و مسائل امروز را حل کنیم.

 

سردار نقدی، در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری رسا در خصوص پیامدهای پذیرش بازرسی های فراتر از عرف دیپلیماتیک برای کشور و امنیت ملی، اظهار کرد: اصولی که رهبر معظم انقلاب می فرمایند، بر اساس استدلال و منطق است از جمله در مسأله بازرسی ها که در واقع، تحقیر ملت ایران است.


رییس بسیج مستضعفین، برخورد متفاوت با یک ملت در مقایسه با 200 کشور دیگر  را اعمال زور و تحقیر آن کشور دانست و افزود: اگر بر اساس قوانین بین المللی که همه کشورها آن را امضا کرده اند، باشد این یک حالت قابل قبول است، ولی اگر فراتر از آن بر ما تحمیل شود، در شأن ملت ما نیست و به هیچ وجه یک کشور عزت مند و مستقل زیر بار چنین زوری نخواهد رفت.


وی در پاسخ به دیگر سؤال خبرنگار خبرگزاری رسا در مورد نقشه استکبار در گسترش جنگ های نیابتی در مرزهای ایران، گفت: قدرت نظامی آمریکا ضعیف شده  و رزمنده ای که از پرچم آمریکا دفاع کند و حاضر به قربانی شدن برای آمریکا باشد، وجود ندارد، بنابراین استکبار جهانی به شرکت هایی مرکب از اراذل و اوباش، جانی و آدم کُش ها روی آورده است.

 

سردار نقدی خاطرنشان کرد: وقتی آمریکا به این نتیجه رسید که ارتش آن ها در میدان های عراق و سوریه و دیگر کشورها توان جنگیدن را ندارد، به آدم کش ها و قاتلانی که بر اساس عرف کشورها نمی توان آن ها را در ارتش استخدام کرد، متوسل شد اما نتیجه و بازتاب آن بدتر شد و این جانیان، کارهای شنیعی را انجام و چندین برابر آمریکا را رسوا کردند، بنابراین مجبور به محاکمه و اعاده حیثیت خود شدند و اعلام کردند که اعمال آن ها ربطی به ما ندارد.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه افزود: آمریکا با شکست در رو آوردن به قاتلان، به تکفیری ها متوسل شد و با حمایت مالی و تسلیحاتی، جانیانی را از کشورهای مختلف جمع آوری کرد که امروز کشورهای منطقه زیر فشار آن ها قرار دارد.


وی با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند: «اگر بخواهند این مسائل را به مرزهای ما بکشانند، ما عکس العمل جدی خواهیم داشت»، تأکید کرد: اگر این اتفاق بیفتد و جنگ را به مرزهای ما بکشانند، ما نیز جنگ را متوقف نمی کنیم و تا جایی که باید می رویم که حداقل آن قدس است./1310/پ202/ب5

ارسال نظرات