۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۲۶۳۸۷۸
آیت الله طبرسی:

روح مهرورزی، کرامت و نوع دوستی در خدمات هلال احمر نهادینه شده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران، جمعیت هلال احمر را سازمانی مردمی و خدمتگزار دانست و گفت: این سازمان در حساس ترین شرایط، خدمات حیاتی و نجات بخش خود را بدون هیچ چشم داشتی، صادقانه به آسیب دیدگان ارائه می دهد که این کار بسیار ارزشمند است.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در سومین مجمع استانی جمعیت هلال احمر استان با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: نام جمعیت هلال احمر مترادف با خیرخواهی، نوع دوستی و خدمت بی منت است.

 

وی با اشاره به این که هلال احمر مازندران در همه حوادثی که در مناطق مختلف استان روی می دهد پیشتاز امدادرسانی و کمک به مردم است، گفت: ارزش خدمات جمعیت هلال احمر با هیچ ادبیات و عباراتی قابل توصیف نیست.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، جمعیت هلال احمر را سازمانی جهانی و بدون مرز توصیف کرد و افزود: این مهم نشان دهنده ارزش و قداست کار و خدمات هلال احمراست که تبعیضی درارائه خدمت به مردم آسیب دیده قائل نیست.

 

وی با تاکید براین نکته که ارزش کار در هلال احمر باید فراتر از مسائل اقتصادی و مادی باشد، گفت: کار هلال احمر، کاردل است از این رو باید همواره با نیت و توکل بر خدا و در راستای جلب خشنودی پروردگارباشد.

 

امام جمعه ساری افزود: جمعیت هلال احمر سازمان مردمی و خدمتگزار است که در حساس ترین شرایط خدمات حیاتی و نجات بخش خود را بدون هیچ چشم داشتی، صادقانه به آسیب دیدگان ارائه می دهد که این کار بسیار ارزشمند است و باید قدر آن را دانست چون خدمت به مردم خدمت به خدا است.

 

آیت الله طبرسی با تاکید براین نکته که هلال احمر مازندران یکی از فعال ترین و پرکارترین دستگاه های اجرایی استان است، گفت: به دلیل ویژگی های طبیعی و جاذبه های توریستی استان به منظور ارائه خدمات موردنیاز به گردشگرانی که از سراسر کشور به مازندران سفر می کنند، همیشه در آماده باش است.

 

وی در ادامه از خدمات گسترده جمعیت هلال احمر استان در ایام نوروز و همچنین در فصول زمستان و تابستان تقدیر کرد و گفت: روح اسلام، مهرورزی، کرامت، نوع دوستی، آزادیخواهی و استقلال طلبی است که این فضایل در خدمات جمعیت هلال احمر نمود کاملاً عینی و ملموس دارد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: حضور مؤثر و متعهدانه مجموعه مدیریت و اعضای جمعیت هلال احمر استان در امدادرسانی به حادثه دیدگان حوادث مختلف مایه مباهات و شایسته تقدیر است.

 

وی با اشاره به کمک های جمعیت هلال احمر ایران به مظلومان جهان به ویژه به مردم مظلوم یمن گفت: واقعیت این است که مردم بی دفاع یمن به جز ملت مسلمان ایران مدافع و یاوری ندارند.

 

مهدی ولی پور، مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران نیز این جلسه به تشریح مهمترین شاخصه های عملکرد این جمعیت در یک سال گذشته پرداخت و گفت: درسال گذشته چهار هزار و 500 عملیات امدادی و امدادرسانی به 45 هزار مصدوم صورت گرفت.

 

ولی پور گفت: در فرآیند ارائه این خدمات که نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است، 17هزار نفر روز امدادگر و نجاتگر در قالب پنج هزار و 700 تیم امدادی مشارکت داشتند.

 

وی با اشاره به افتتاح سه پایگاه امدادونجات کجور، پاسند و دودانگه ساری گفت: بیشترین خدمات امداد و نجات در سال گذشته مربوط به شهرستان های سوادکوه، تنکابن و آمل بوده است.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران همچنین گفت: حضور مستمر در ساحل و مشارکت در طرح کاهش غریق در سواحل استان که کاهش 52 درصدی غریق را درپی داشته برگ دیگری از کارنامه درخشان جمعیت هلال احمر بوده است.

 

وی همچنین نجات 17 کوهنورد آلمانی را از دیگر اقدامات درخشان جمعیت هلال احمر استان برشمرد و گفت: فعالیت 782کانون در دانشگاه ها، مدارس و مهدهای کودک و حوزه های علمیه از دیگر اقدامات انجام شده در جمعیت هلال احمر استان بوده است.

 

مدیرعامل  هلال احمراستان از برنامه ریزی این جمعیت برای جذب اعضای جدید داوطلب و رسیدن به رقم 70 هزار نفر خبرداد و گفت: خدمت رسانی به 750 هزار گردشگر در نوروز 94 و همچنین خدمت رسانی به دو میلیون و 500 هزارنفر در سال 93 از جمله خدمات مهم جمعیت هلال احمراستان است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات