۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۲۶۳۸۶۶
مدیر حوزه های علمیه خراسان شمالی:

طلاب و روحانیان برای مقابله با جنگ نرم دشمنان فعالیت بیشتری داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مرکز نمایندگی مدیریت حوزه های علمیه استان خراسان شمالی گفت: طلاب و روحانیان به عنوان سربازان مقابله با جنگ نرم دشمنان باید فعالیت بیشتری در این حوزه داشته باشند.
حجت الاسلام سالاري - ديدار با طلاب حوزه علميه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول مرکز نمایندگی مدیریت حوزه های علمیه استان خراسان شمالی امروز در جمع طلاب حوزه علمیه بجنورد، با اشاره به لزوم مهندسی فرهنگی کشور در مقابله با جنگ نرم، اظهار کرد: در این زمینه بازخوانی فعالیت ها و مدیریت جهادی دوران دفاع مقدس راه گشا است.

 

وی با تأکید بر این که باید همواره و در هر شرایطی به پای آرمان حق و اسلامی ایستاد، به نقش و رسالت طلاب و روحانیان در این زمینه پرداخت و افزود: امروز استقامت و تلاش یک طلبه باید برای سلامت خانواده ها و جامعه باشد چرا که رهبر معظم انقلاب فرمودند بزرگترین معروف ها سلامت محیط خانوادگی است.

 

دبیر شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با بیان این که حفظ عزت و اقتدار نظام نیز یکی دیگر از معروفات اصلی کشور است، خاطرنشان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب هر کس در هر جا و مسؤولیتی که هست باید همان جا را مرکز دنیا دانسته و بداند که همه مسؤولیت ها متوجه او است.

 

وی با اشاره به این که طلاب حوزه های علمیه باید بدانند که به عنوان سرباز جنگ نرم چه اقدام و فعالیت هایی داشته باشند، ادامه داد: این که امام سجاد(ع) می گوید: «واجعلنی من أهل السداد و من ادلّه الرشاد و من صالح العباد بعد و ارزقنی فوزالمعاد و بعد سلامة المرصاد» و از خداوند می خواهد که او را جزء اهل سداد و دلیل و راهنمایی مردم قرار دهد، به آن معنا است که تمام حرکات و سکنات ما حساب شده و راهنمای مردم باشد.

 

حجت الاسلام سالاری اضافه کرد: برای اهل سداد شدن می بایست ابتدا خودسازی داشت تا خداوند انسان را از کسانی قرار دهد که تمام اعمال و رفتار آنها راهنمای مردم بوده و اجر آنها نیز این است که از مرصاد و کمین گاه قیامت و پل صراط به سلامت عبور می کنند.

 

وی با بیان این که در زمان فعلی یکی از مصادیق و لوازم قرار گرفتن در زمره اهل سداد، مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است، افزود: تلاش برای گسترش و تبیین آموزه های الهی و اسلامی در جامعه مانع از اثرگذاری تهاجمات دشمنان می شود.

 

استاد اخلاق حوزه های علمیه استان خراسان شمالی با بیان این که در این زمینه نقش و رسالت طلاب و روحانیان بسیار حیاتی و ویژه است، خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیان به عنوان سربازان مقابله با جنگ نرم دشمنان باید فعالیت بیشتری در این حوزه داشته باشند.

 

حجت الاسلام سالاری مکی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر میانه روی و دوری از افراط و تفریط در تمامی موارد، افزود: امام سجاد(ع) در دعای 20 صحیفه سجادیه از خداوند می خواهد او را به وسیله میانه روی بهره مند کند.

 

وی ادامه داد: برخی مواقع به شدت در پی انجام برخی امور هستیم اما بعد از گذشت مدتی فراموش کرده و دیگر سراغی از آن موضوع نمی گیریم که این مسأله به امور معنوی، اجتماعی، فرهنگی و غیره جامعه قابل تعمیم است.

 

حجت الاسلام سالاری اضافه کرد: امام علی(ع) در وصیت های آخر عمر به امام حسن(ع) می فرمایند: «واحتسب یا بنیّ فی معیشتک؛ در زندگی میانه رو باش»، یعنی در هزینه کرد، عبادت و غیره باید میانه روی داشت نه آن که یک بار 11 رکعت نماز شب خواند و باز دو یا سه ماه ترک کرد.

 

وی با بیان این که در امور عبادی می بایست واجب را انجام داد اما برای مستحب میانه روی پیشه کرد، افزود: باید طلاب و روحانیان اهل سداد بوده و برای انجام کار صواب و مطابق با حق، استقامت و پایداری داشته باشند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات