۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۲
کد خبر: ۲۶۳۵۳۸
پنجشنبه هفته جاری برگزار می شود؛

هفدهمین کنگره ملی شعر مذهبی علی بن باقر در مشهد اردهال کاشان

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی آستان مقدس امامزاده سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) گفت: هفدهمین کنگره ملی شعر مذهبی علی بن باقر(ع) پنجشنبه هفته جاری هفتم خردادماه در مشهد اردهال کاشان برگزار می شود.
محمود شريفي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، محمود شریفی معاون فرهنگی آستان مقدس امامزاده سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) سه شنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: دویست اثر از 150 شاعرآیینی سراسر کشور به دبیرخانه این کنگره رسیده است که در مرحله نخست داوران  70 اثر و در مرحله دوم 8 اثر را به عنوان اثر برتر برگزیده و انتخاب کردند.   

 

وی با اشاره به این که سرودن شعر در وصف سلطانعلی علی بن باقر(ع) در قالب های مختلف ادبی شامل غزل، رباعی و قصیده برای شرکت در این فراخوان آزاد بود یادآور شد: رعایت اصول ادبی در سرودن شعر، قدرت و وزانت از جمله ملاک های اصلی انتخاب اشعار شاعران شرکت کننده بود.

 

به گفته وی، فراخوان آثار از اواخر بهمن سال گذشته از طریق شبکه های اجتماعی، فاکس، وبلاگ، سایت و براساس زندگینامه این امامزاده واجب التعظیم که برای شاعران ارسال شد انجام شد.

 

شریفی در ادامه معرفی شعر خانگی و  معرفی سلطانعلی علی بن امام محمد باقر(ع) به مردم و دوست داران اهل بیت(ع) را از مهم ترین اهداف برگزاری هفدهمین کنگره ملی شعر مذهبی علی بن باقر(ع) اعلام کرد و یادآور شد: بن بست جغرافیایی منطقه اردهال کاشان یکی از مهم ترین مسائلی است که باعث غربت این امامزاده واجب التعظیم و نخستین شهید ولایت در ایران است.

 

به گفته وی، علی ابن باقر(ع) نیازمند واکاوی بیشتری است، ضمن این که راویان نیز آنگونه که باید در باره این امامزاده که به عنوان سفیر دو امام به منطقه مرکزی ایران آمد و به شهادت رسید روایت گری نکردند.

 

دبیر هفدهمین کنگره ملی شعر مذهبی علی بن باقر(ع) یادآور شد: سلطانعلی ابن امام باقر(ع) شخصیتی تنها و غریب بوده است که کسی را نداشته برایش روایتگری کند بنابراین این کنگره می تواند در معرفی ایشان نقش داشته باشد.

 

شریفی با اشاره به این که این کنگره به صورت مردمی برگزار می شود و آثار برتر این کنگره در قالب یک کتاب چاپ و منتشر خواهد شد بیان کرد: هفدهمین کنگره ملی شعر مذهبی علی بن باقر(ع) باموضوع حضرت رباب و حضرت علی اصغر و با حضور شاعران آیینی سراسر کشور در مشهد اردهال کاشان برگزار می شود.

 

شایان ذکر است، هفدهمین کنگره ملی شعر مذهبی علی بن باقر(ع) با همکاری مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کاشان، هیأت امنای زائرسرای آستان علی بن باقر، سازمان زیبا سازی شهرداری کاشان و هیذت فرهنگی عشاق الحسن کاشان برگزار می شود./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات