۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۲۶۳۲۸۷
نفر پنجم حفظ حکمت های نهج البلاغه کشور:

تبلیغ رسانه های عمومی تنها راه فراگیر شدن نهج البلاغه است

خبرگزاری رسا ـ نفر پنجم حفظ حکمت های نهج البلاغه کشور بر نقش مهم و اساسی مسؤولان و رسانه ها در ترویج معارف قرآن و اهل بیت(ع) تأکید کرد و گفت: در این زمینه، بیشترین نقش اجرایی را موسسات قرآنی بر عهده دارند.
محمدحسين حسن زاده

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا درکاشان، محمدحسین حسن زاده، نفر پنجم رشته حفظ حکمت های نهج البلاغه در هفتمین دوره مسابقات ملی حفظ و مفاهیم نهج البلاغه بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، آموزش و پرورش را یکی از مهم ترین راهکارهای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم دانست.  

 

وی نظم و استفاده بهینه از اوقات روزانه را یکی از دستاوردهای حفظ قرآن در زندگی دانست و افزود: اگر ما به آثار تلاوت قرآن توجه و قرآن را برای  زندگی انتخاب کنیم و آیات آن را بخوانیم و در معانی آسمانی‌ قرآن تفکر کنیم، زندگی ما را بعد از مدتی  سرشار از نور، روشنایی و زیبایی خواهد کرد.

 

حسن زاده، ترویج قرآن درجامعه را یکی از مهم ترین اهداف خود برای حفظ قرآن دانست و اظهار امیدواری کرد بتواند در این راه با اخلاص به فعالیت خود ادامه داده و آموزه های قرآنی را در جامعه اسلامی پیاده کنم.

 

این حافظ نهج البلاغه در ادامه زیبایی کلام امیرمومنان و معانی پربار آن را دلیل اصلی در سمت و سوی زندگی اش به حفظ نهج البلاغه دانست و گفت: هدف و انگیزه من از حضور در هفتمین دوره مسابقات ملی حفظ نهج البلاغه که منجر به کسب رتبه پنجم کشوری شد کسب تجربه شرکت در مسابقات کشوری و سنجش توانایی هایم بود.

 

حسن زاده با اشاره به تجربه حضور در طرح سه ساله حفظ قرآن و حفظ 5 جزء از قرآن در این طرح و حفظ تخصصی یک ساله قرآن گفت: یک سال بعد از حضور در این مراحل حفظ حکمت های نهج البلاغه را زیر نظر اساتید حجج اسلام مجتبی حسن زاده، سید محمد مهدوی اصیل، مرتضی عبادی و محمدرضا ابراهیم آبادی آغاز کردم.

 

شایان ذکر است، محمدحسین حسن زاده، سابقه 2 سال تدریس در طرح حفظ یکساله قرآن، مربیگری طرح های حفظ 3 ساله و 6 ساله قرآن کریم را دارد و هم اکنون مربی حفظ در مدرسه شبانه روزی حفظ یکساله قرآن ونهج البلاغه مؤسسه امیرالمومنین(ع)  شهرستان کاشان است./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات