۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۲۶۲۹۸۲
آیت الله نمازی تشریح کرد؛

نشانه‌های اهل ایمان در آیات و روایات

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان به تبیین نشانه‌های اهل ایمان در آیات و روایات پرداخت و گفت: رسول اکرم(ص) بیست نشانه و علامت را برای اهل ایمان ذکر کرده‌اند.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه در کاشان ظهر امروز در جمع مردم کاشان، در ادامه بیان نشانه های اهل ایمان براساس روایتی از پیامبر اکرم(ص) در جلد 64 بهار علامه مجلسی گفت: امیرمؤمنان از رسول اکرم(ص) نشانه های اهل ایمان را  سؤال کرد و ایشان بیست نشانه و علامت را برای اهل ایمان ذکر کرد.

 

وی با اشاره به این‌که در جلسه گذشته شش نشانه اهل ایمان از جمله پرداخت به موقع زکات، کمک به نیازمندان و فقرا، مراقبت از ایتام، پوشش بدن، راستگویی و نوازش ایتام بیان شد گفت: پیامبراکرم فرمود، نشانه هفتم اهل ایمان و تقوا این است که هرگاه سخن بگویند دروغ نگویند و اهل دروغ گفتن نباشند، از این رو جامعه امروز ما تا چه میزان دارای چنین نشانه هایی است. 

  

آیت الله نمازی با اشاره به این که نشانه هشتم اهل ایمان و تقوا، این است که هرگاه با کسی وعده می کنند و قرار می گذارند به وعده خود عمل می‌کنند و تخلف از وعده ندارند، گفت: متأسفانه تخلف از وعده در جامعه امروز کم و بیش وجود دارد به ویژه در جلسات نهاد، سازمان ها و یا حتی ارتباطات شخصی به وعده خود یا متعهد نیستند و یا اصلا سر وعده حاضر نیستند و یا با چند ساعت تأخیر حاضر می‌شوند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری یاد آورشد: در جلسات نهاد ها وقتی قرار می شود جلسه رأس ساعت معین برگزار شود، عده ای که منظم هستند رأس ساعت در جلسه حضوردارند اما یک عده دیگر با تأخیر وارد می شوند، لذا تأخیر این افراد  باعث تلف شدن عمر افراد وقت شناس و منظم می شود.

 

آیت الله نمازی گفت: پیامبر اکرم(ص) دریک روایت جدای از این حدیث فرمود، در معاملات، روابط اقتصادی و اخلاقی و مدیریتی با مردم نباید ظلم و ستم، دروغ و یا خُلف وعده کرد.

 

وی افزود: رسول اکرم(ص) فرمود، اگر کسی در روابط اجتماعی، اقتصادی، اخلاقی و مدیریتی از ظلم و ستم و دروغ و خُلف وعده پرهیز کند در ردیف افراد با مروت و عادل است و واجب می‌شود این گونه آدم را کشف کند و با آنها رفیق شود.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به این‌که عدم خیانت در امانت نشانه نهم اهل ایمان و تقوا است، یادآور شد: اگر کسی به دیگری اعتماد و اطمینان کرد و قرضی را به او داد، اگر مؤمن واقعی باشد نباید در امانت خیانت کند و باید امانت دار و امین مردم باشد.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان افزود: نشانه دهم اهل ایمان و تقوا این است  که وقتی سخن می‌گویند صادقانه سخن بگویند، از این رو آنهایی که اهل ایمان هستند شب زنده دار هستند و این افراد با وجود شب زنده داری، روزها پرتلاش و پرکار و با انرژی کارها و وظایف اجتماعی خود را انجام می دهند و این گونه نیست که اگر شب زنده دار بودند، روز را کسل و بی حال باشند.

 

آیت الله نمازی در ادامه افزود: امیدواریم خداوند به زنان و مردان، جوانان به ویژه مسؤولان و مدیران کشور که اُمنای نظام و حاکمیت هستند و هرکدام جایگاهی و مقامی را تصرف کرداند توفیق دهدتا اوصافی را که پیامبر اکرم ذکر کرده اگر در وجود ما هست آن را تقویت کنیم و اگر نیست آن را در وجود خود ایجاد کنیم./1307/پ202/ح

ارسال نظرات