۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۲۶۲۸۰۱
امام جمعه شبستر:

غنای فکری جامعه موجب تعالی در دیگر عرصه‌ها می شود

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام محمدزاده گفت: مسؤولان نظام نباید از فرهنگ غافل شوند، امسال بهترین فرصت برای اقدامات بنیادین فرهنگی با همدلی و همزبانی میان ملت و دولت است.
حجت الاسلام محمدزاده، امام جمعه شبستر

حجت الاسلام علی محمدزاده، امام جمعه شهرستان شبستر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به عنوان سال جاری که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با نام «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» مزین شده است، اظهار داشت: مادامی که فرهنگ جامعه اصلاح نشود، انتظار بهبود وضعیت اقتصادی چندان مطلوب نیست.

 


وی با تأکید بر توجه تقدم مسؤولان به دغدغه‌های فرهنگی رهبر انقلاب خاطرنشان کرد: عزم ملی و مدیریت جهادی چراغ و راهکار عملیاتی کردن شعار سال جاری است، چراکه قدرت الهی در عزم ملی تجلی می یابد، از این رو هدایت به سمت اقدام جهادی در عرصه های فرهنگی و اقتصادی ضرورت دارد.

 


حجت الاسلام محمدزاده با اشاره به نیاز امروز جامعه برای تغدیه فکری جوانان گفت: فقر فرهنگی در ایجاد انحطاط و تشتت در جوامع موجب عقب‌ماندگی اقتصادی نیز می شود، چراکه در چنین جوامعی مصرف گرایی فرهنگ غالب بوده و ملت به سمت تشریفات، تجمل‌گرایی و مصرف کالای خارجی روی می آروند.

 


امام جمعه شبستر با بیان این‌که مصرف گرایی مغایر با مکتب و فرهنگ ایرانی اسلامی است، افزود: اعمال و رفتار مسؤولان همواره زیر ذره‌بین قرار دارد، اگر خود مسؤولان در عمل به رهنمودهای رهبری پیشگام باشند، ملت نیز ادامه دهنده راه و روش مدیران خواهند بود.

 


وی در ادامه برنامه ریزی برای مهندسی فرهنگی در راستای تقویت باورهای دینی و بومی و همچنین اجرای سیاست های کلان فرهنگی از جمله رسالت های شورای فرهنگ عمومی است، اظهار داشت: رصد وضعیت فرهنگی، آسیب زدایی، ایجاد امنیت فرهنگی و مدیریت فرهنگی  شهر در راستای ترسیم سبک زندگی اسلام نیز جزو وظایف این شوراست.

 


حجت الاسلام محمدزاده ادامه داد: فرهنگ استمرار یک حرکت است و با توجه به اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که ماهیتی فرهنگی دارد، متأسفانه نگاه فراگیر و جامع به این مهم در شهرستان ها وجود ندارد، باید دانست که دشمن برنامه‌ریزی چندین ساله برای ترویج یک فرهنگ یا سبک زندگی غربی در جوامع اسلامی طرح‌ریزی می کند.

 


امام جمعه شبستر با تأکید بر این‌که غنای فکری آحاد جامعه موجب تعالی در دیگر عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، علمی و حتی سیاسی خواهد شد، گفت: مسؤولان نظام نباید از فرهنگ غافل شوند، امسال بهترین فرصت برای اقدامات بنیادین فرهنگی با همدلی و همزبانی میان ملت و دولت است./935/ت302/ب4

ارسال نظرات