۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۲۶۲۴۹۷
رییس دانشگاه پیام نور قم:

بدحجابی با فعالیت‌های مناسب فرهنگی برطرف می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه پیام نور قم با بیان این که مسؤولان کشور با فعالیت‌های مناسب فرهنگی مشکل پوشش نامناسب بانوان در جامعه را برطرف کنند، گفت: بدحجابی بانوان به سبب بی‌دینی آن‌ها نیست، بلکه به سبب عدم صحیح کنترل عواطف و محبوب شدن میان مردم است.
 رضا علي کرمي رييس دانشگاه پيام نور قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام رضا علی کرمی، رییس دانشگاه پیام نور قم، امروز، در دوره آموزشی سراج که در اردوگاه ولایت قم برگزار شد، به بیان شاخصه‌های فعالیت‌ها فرهنگی در مساجد پرداخت و گفت: مسجد در اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار و مساجد محل فعالیت‌های انقلابی بوده است.

 

حجت‌الاسلام کرمی به بیان ویژگی‌ها مدیران فرهنگی پرداخت و گفت: فعالان فرهنگی باید سطح آگاهی مناسبی از مسائل و روش‌های تربیتی داشته باشند تا بتوانند در برنامه‌ها فرهنگی بر مخاطبان اثر بگذارند.

 

وی با بیان این که برنامه‌های فرهنگی از دقیق‌ترین فعالیت‌ها محسوب می‌شود، گفت: نهادها و سازمان‌های بسیاری در کشور وجود دارد که فعالیت‌های فرهنگی انجام می‌دهند اما بسیاری از آن‌ها در این امر موفق نیستند زیرا طبق روش و شیوه صحیح این برنامه‌ها اجرا نمی‌کنند.

 

رییس دانشگاه پیام نور قم ابراز کرد:  36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و وضعیت پوشش بانوان در جامعه مطلوب نیست، در حالی که در نماز جمعه‌ها، منبرها و مراکز فرهنگی کشور حجاب و عفاف را ترغیب و بدحجابی را سرکوب می‌کنند، این امر به سبب این است که با شیوه و روش مناسب حجاب به مردم معرفی نشده است.

 

حجت‌الاسلام رضا علی کرمی اظهار داشت: بدحجابی بانوان به سبب بی‌دینی و عدم پایبندی به ارزش‌های اسلامی نیست، بلکه به سبب عدم صحیح کنترل عواطف و علاقه به محبوب شدن میان مردم است، بنابراین برای نهادینه کردن حجاب در جامعه ابتدا عواطف و احساسات بانوان در مسیر صحیح قرار گیرد و بعد از آن عقاید و پوشش آن‌ها درست شود.

 

رییس دانشگاه پیام نور قم عنوان کرد: مسؤولان کشور نباید بدحجابی را به عنوان یک مشکل سطحی نگاه کنند و بدحجابان را بی‌دین و بی‌اعتقاد به ارزش‌های اسلامی بدانند و با آن مبارزه نظامی کنند، بلکه باید آنها مشکل بدحجابی را اساسی و ریشه‌ای با روش و شیوه صحیح برطرف کنند.

 

وی در ادامه عنوان کرد: مشکل شناسی آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه سبب پیشرفت و تأثیرگذاری این برنامه­ها بر مخاطبان می‌شود، همانند این که دکتر ابتدا بیماری فرد را تشخیص می‌دهد و بعد از آن به درمان مریض می‌پردازد.

 

حجت‌الاسلام رضا علی کرمی بیان کرد: رغبت، دقت، یادگیری و معرفت از اصول جذب مخاطبان فرهنگی است و نحوه ارائه مناسب برنامه‌ها فرهنگی سبب جذب مخاطبان می‌شود./998/پ202/ی

ارسال نظرات