۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۲۶۲۳۲۱
مدیر دفتر پژوهش های فرهنگی مؤوسسه امام خمینی:

همدلی و همزبانی مهم ترین راه دفاع از گفتمان انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ مدیر دفتر پژوهش‌های فرهنگی مؤوسسه امام خمینی(ره) گفت: این مؤوسسه و دفتر کار سیاسی و انتخاباتی نمی کند و ایجاد ارتباط بین افراد و گروه های فعال علاقمند به نظام از اهداف مهم مااست.
دولت و ملت، همدلي و همزباني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام علی‌اصغر شکروی، مدیر دفتر پژوهش های فرهنگی مؤوسسه امام خمینی(ره) امروز در بیستمین همایش فرصت‌ها و چالش‌های گفتمان انقلاب اسلامی در حسینیه عاشقان ساری افزود: از سال 79 دفتر پژوهش های فرهنگ تحت نظارت و هدایت عالی آیت الله مصباح یزدی شکل گرفت و تاکنون قصد ورود به مسائل خاتص انتخابات، احزاب و کار سیاسی نداشته و از همین رو همراهان دفتر از گروه ها و تشکل های مختلف هستند.

 

وی اظهار داشت: اعتقاد و التزام به امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی، ولایت فقیه، انقلاب و ارزش های این نظام از مسائلی است که مورد توجه ما است و همه فعالیت ها براساس مشترکات و اعتقادات دینی شکل گرفته است.

 

مدیر دفتر پژوهش های فرهنگی مؤوسسه امام خمینی(ره) با اشاره به این که این همایش به عنوان بیستمین همایش گفتمان انقلاب اسلامی گامی کوچک در شفاف‌سازی گفتمان انقلاب اسلامی است، یادآور شد: باید با همدلی و همزبانی و شناسایی توطئه‌های دشمنان، برای رفع مشکلان تلاش و با شناسایی و بررسی گفتمان انقلاب اسلامی آسیب‌ها را رفع کرد.

 

حجت الاسلام شکروی گفت: انگیزه اصلی تأسیس این دفتر در سال 79، احساس مسؤولیت و تکلیف بزرگ بود که شاهد بودیم، بعد از رحلت امام خمینی(ره) برخی مسؤولان اصلی نظام و برخی از افراد سکان برنامه‌های سیاسی، اجتماعی و فضای رسانه‌ای کشور را در دست گرفتند و زاویه‌های خطرناکی در مسیر اصلی انقلاب  گشودند و درصدد ایجاد انحراف در اهداف انقلاب و سیره نظری و عملی امام خمینی (ره) بودند و این دفتر تشکیل شد.

 

این مسؤول با بیان این که در آن شرایط سخت دفتر پژوهش‌های فرهنگی با مسؤولیت آیت الله مصباح یزدی فعالیت خود را آغاز کرد، بیان داشت: این مؤوسسه تلاش کرد تا دوستان و دلسوزان انقلاب اسلامی را شناسایی، سامان‎دهی و با یکدیگر مرتبط کند تا این نیروهای عظیم اما پراکنده بتوانند حول محور ولایت، فعالیت‌های خود را انسجام بخشیده و به مقابله با افکار سکولار و منورالفکرهای لیبرال بپردازند.

 

مدیر دفتر پژوهش های فرهنگی مؤوسسه امام خمینی(ره) با بیان این که مازندران، استانی است که به فرموده رهبری در خط مقدم انقلاب اسلامی همواره پیش‌گام شدند و در برابر توطئه‌ها سینه سپر کردند و امروز خطه مازندران به وجود جمعیتی مومن مفتخر است، خاطر نشان کرد: فعالان فرهنگی و نخبگان این استان باید دغدغه مسائل مختلف فرهنگی و اجتماعی داشته و برای رفع مشکلات استوار گام بردارند.

 

حجت الاسلام شکروی گفت: شما فعالان فرهنگی، کار عظیم مسؤولیت های مختلف فرهنگی و اجتماعی استان را بر عهده دارید و اجازه ندهید که برخی مفسدان و مروجان فرهنگ غرب این استان را محلی امن برای مفاسد خود قرار دهند.

 

وی ادامه داد: مازندران از استان های عالم پرور است که وجود علمای بزرگی همچون مرحوم آیت الله کوهستانی، آیت الله ایازی، آیت الله محمدی لایینی، آیت الله روحانی، آیت الله صالحی مازندرانی و آیت الله جباری که جهاد فکری و تربیتی وسیع در این زمینه داشته اند و همچنین شهدای روحانی آیت الله شیخ فضل الله نوری و آیت الله شهید سیدعبدالکریم هاشمی نژاد و وجود علمای بزرگی همچون حسن زاده آملی، جوادی آمی، آیت الله طبرسی مبین این ادعا است.

 

حجت الاسلام شکروی گفت: همه ما باید با اعتماد و ولایت مداری فضای دینی و ارزشی استان را حفظ و با غیرت دینی، وفداری به ولایت و صفا و صمیمیت و برادری، ارزش های این انقلاب را به نسل بعدی منتقل کنیم./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات