۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۲۶۲۰۰۳
حجت الاسلام اسماعیل نیا خبر داد؛

ارسال حدود 12 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره علامه حلی

خبرگزاری رسا ـ دبیر جشنواره علامه حلی با بیان این که هفتمین دوره این جشنوراه با رشد 40 درصدی آثار رو به رو بوده است، گفت: در دوره های برگزار شده این جشنواره شاهد موفقیت های بسیاری در زمینه های تحقیق، پژوهش و نویسندگی بوده ایم، هفتمین دوره این جشنوراه با رشد 40 درصدی آثار رو به رو بوده است؛ امسال تقریبا 12 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.
حجت الاسلام اسماعيل نيا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام جواد اسماعیل نیا دبیر جشنواره علامه حلی پیش از ظهر امروز در نشست خبری هفتمین دوره این جشنواره که در معاونت پژوهش حوزه های علمیه برگزار شد، گفت: جشنواره علامه حلی ویژه طلاب جوان زیر 31 سال است که خواهران و برادران می توانند با ارائه آثار پژوهشی در آن شرکت کنند، هدف از برگزاری این جشنواره تشویق طلاب جوان به پژوهش و نویسندگی است.

 

وی افزود: در دوره های برگزار شده این جشنواره شاهد موفقیت های بسیاری در زمینه های تحقیق، پژوهش و نویسندگی بوده ایم، هفتمین دوره این جشنوراه با رشد 40 درصدی آثار رو به رو بوده است؛ امسال تقریبا 12 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

 

دبیر جشنواره علامه حلی با اشاره به قالب های ارسال اثر در جشنواره علامه حلی اظهار داشت: طلاب پژوهشگر آثار خود را در قالب کتاب، پایان نامه، تحقیق پایانی و مقاله ارائه کرده اند؛ آثار شرکت کنندگان در 10 گروه علمی اخلاق و تربیت، فقه و حقوق اسلامی، اصول فقه، فلسفه و منطق، کلام، تفسیر علوم قرآنی، علوم حدیث و درایه، تاریخ اسلام و تشیع، علوم انسانی و ادبیات مورد بررسی قرار می گیرد.

 

وی ادامه داد: از نظر فراوانی برگزیدگان گروه فلسفه و منطق و کلام با 8 اثر، گروه فقه وحقوق اسلامی با 7 اثر، گروه تفسیر و علوم قرآنی با 5 اثر به ترتیب در رتبه های اول تا سوم قرار دارند، کمترین برگزیده در گروه ادبیات با دو اثر وجود دارد.

 

حجت الاسلام اسماعیل نیا با بیان این که 24 برگزیده از بین 11 هزار و 870 اثر انتخاب شده اند، ابراز داشت: از 24 برگزیده 5 نفر از طلاب خواهر و 19 نفر از طلاب برادر حوزه علمیه هستند؛ در این جشنواره از 16 نفر به عنوان شایسته تقدیر و 37 نفر به عنوان قابل تحسین تجلیل می شود.

 

وی عنوان کرد: هر ساله در جشنواره علامه حلی موضوعی ویژه در نظر گرفته می شود، موضوع ویژه هفتمین دوره جشنواره علامه حلی سبک زندگی اسلامی است که در آن به مسائلی همانند دغدغه های رهبر معظم انقلاب در زمینه سبک زندگی، افزایش جمعیت، وضعیت پوشش و دیگر مسائل پرداخته می شود.

 

دبیر جشنواره علامه حلی با اشاره به برگزاری جشنواره علامه حلی در استان های گوناگون خاطرنشان کرد: با هدف فراهم کردن بستر مناسب برای طلاب شهرستانی در زمینه فعالیت های پژوهشی  و رعایت عدالت جشنواره علامه حلی در استان نیز برگزار شده است.

 

وی اضافه کرد: استان های خراسان، تهران، اصفهان، قم، کرمان، فارس، آذربایجان شرقی، همدان و یزد به ترتیب بیشترین ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره را داشته اند؛ همچنین استان اصفهان با افزایش 900 اثری بیشترین رشد را داشته است.

 

حجت الاسلام اسماعیل نیا با بیان این که فراخوان هشتمین دوره جشنواره همزمان با اختتامیه هفتمین دوره آن اعلام می شود، گفت: از نظر زمانی تغییراتی در هشتمین دوره جشنواره صورت گرفته که متعاقبا اعلام می شود، در سال آینده استان های سمنان و قزوین نیز به مجموعه استانی جشنواره اضافه می شوند.

 

وی افزود: در این دوره از جشنواره 9 هزار و 69 مقاله، 2 هزار و 194 تحقیق پایان نامه سطح دو، 350 کتاب و 257 پایان نامه سطح 3 و 4 حوزه علمیه ارائه شده است./1323/پ202/ف

ارسال نظرات