۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۲۶۱۹۴۹
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

هنرمندان، کاشف هنر الهی هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان این‌که انسان کاشف هنر خدایی است، گفت: هنرمندان خالق هنر نیستند بلکه کاشف هنری هستند که از سوی خداوند متعال آفریده شده است.
حجت الاسلام والمسلمين عابديني، نماينده ولي فقيه در قزوين حجت الاسلام و المسلمين عابديني، نماينده لي فقيه در قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین شب گذشته(29 اردیبهشت) در مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره کشور در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: هنرمندان خالق هنر نیستند بلکه کاشف هنری هستند که از سوی خدا آفریده شده است.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه افزود: خداوند متعال آفریننده‌ای است که جز هنر نیافریده است به طوری‌که با نگریستن به آفرینش خدا، بیشتر متوجه ابعاد و زوایای بی‌کران هنر خدا در این جهان می‌شویم.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان این‌که انسان کاشف هنر خدایی است، بیان کرد: خداوند متعال در نخستین آیات قرآن، انسان را به مدرسه هنر دعوت می‌کند و هنر انسان این است که هنرهای الهی را کشف کند.

 

 

این مسؤول اظهار کرد: وادی هنر، وادی مقدس، ملکوتی، الهی و معنوی است که فقط افراد دارای شایستگی لازم می‌توانند در آن حضور یابند.

 

 

وی ادامه داد: دل های پاک، تجلی‌گاه هنر الهی هستند که موجب جوشش چشمه های هنر و حکمت در درون انسان می‌شوند و قرآن تنها در وجود افراد دارای ضمیر پاک راه می‌یابد و دریچه‌های رحمت خود را به سوی این افراد باز می‌کند.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ابراز کرد: هرکس چهل شبانه‌روز خود را برای خدا خالص سازد معجزه چله نشینی وی را به اوج هنری می‌رساند که از آموزه‌های ظاهری و یا علم آموزشی نشأت نگرفته بلکه از منابع جوشش آسمانی و الهی نصیب هنرمند شده است.

 

 

امام جمعه قزوین با بیان این‌که همه انسان‌ها شاعرند ولی دارای توانایی لازم جهت جاری کردن منویات درونی خود نیستند تصریح کرد: یکی از عوامل جاری شدن این هنر، حریت است؛ اگر این حریت و آزادگی در تمام شئونات زندگی بشر به ویژه هنرمندان جاری شود موجب شیوایی سخن، روان شدن قلم، نفوذ بیشتر شعر و زیبایی هنر وی می‌شود.

 

 

وی در پایان سخنان خود با اشاره به سخنان هنرمندانه امام خمینی(ره) در مقاطع حساس کشور گفت: در زمانی که آوازه آمریکا در سرتاسر دنیا پیچیده بود امام ارحل فرمود آمریکا طبلی تو خالی است که با وجود داشتن صدای بلند درونش خالی است و بسیار تاثیر پذیر است.

 

 

در ادامه این مراسم محسن مومنی شریف، رییس حوزه هنری با تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری سیزدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره اظهار کرد: شهر قزوین افتخارات عظیمی در حوزه فرهنگ و تمدن دارد.

 

 

رییس حوزه هنری با اشاره به شهدا و نام آوران قزوینی عنوان کرد: شهیدان لشکری، رجایی و بابایی از بزرگ مردانی هستند که با حماسه آفرینی و دلاور مردی‌های خود، در صفحه تاریخ کشور می‌درخشند.

 

 

این مسؤول خاطر نشان کرد: شهید ابوترابی یکی دیگر از بزرگ مردان این دیار بود که اگر نبود شاید آزادگان ما در زندان‌های صدام، سرنوشت دیگری پیدا می‌کردند.

 

 

وی در پایان سخنان خود گفت: امیدواریم عرصه ادب و هنر کشور بتواند آن‌طور که شایسته است حق این بزرگان را به جا آورد.

 

گفتنی است؛ در این مراسم از پیشکسوتان عرصه فرهنگ و ادب و شعر قزوین همچون دکتر قاسم انصاری، امیر عاملی و محمد علی حضرتی‌ها تجلیل به عمل آمد./848/پ202/ب4

ارسال نظرات