۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۲۶۱۷۰۶
دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان خبر داد؛

نشست هیأت ‌امنای اتحادیه جهانی زنان مسلمان در لبنان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل اتحادیه جهانی زنان مسلمان از برگزاری نشست هیأت‌ امنای اتحادیه جهانی زنان مسلمان در لبنان خبر داد.
مجمع تقريب مذاهب اسلامي

طوبی کرمانی، دبیر کل اتحادیه جهانی زنان مسلمان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این‌که نشست اعضای هیأت ‌امنای اتحادیه جهانی زنان مسلمان هشتم خرداد ماه سال جاری در لبنان برگزار می‌شود، گفت: در حال حاضر اتحادیه جهانی زنان مسلمان دارای 18 عضو از کشورهای بحرین، لبنان، ایران، کویت، عراق و سایر کشورهای اسلامی و آفریقایی منطقه هستند.

 

وی افزود: هدف از برگزاری این نشست بررسی مسائل زنان در کشورهای اسلامی، بررسی وضعیت زنان مسلمان در جهان و انجام یک برنامه‌ریزی منظم و مستمر برای گسترش و ارتقای جایگاه زنان در زمینهٔ افزایش وحدت و تقریب مذاهب اسلامی در سطح دنیا است.

 

دبیر کل اتحادیه جهانی زنان مسلمان با اشاره به این‌که در حال حاضر اعضای مجمع اتحادیه جهانی زنان مسلمان از 18 کشور تشکیل‌شده است، تصریح کرد: در این مدت کوتاهی که اتحادیه فعالیت خود را شروع کرده است بیش از 100 بانوی فعال در زمینهٔ حقوق زنان و اندیشه‌های تقریبی از داخل و خارج کشور شناسایی کرده و با برگزاری کارگاه‌های مشترک و نشست‌های مختلف سعی کرده به ‌صورت مستمر با این بانوان ارتباط داشته باشد.

 

کرمانی با اشاره به این‌که مجمع تقریب مذاهب اسلامی سعی کرده با کمک زنان مسلمان اندیشه‌های تقریبی را در جهان گسترش دهد، اظهار کرد: زنان نقش مهمی در گسترش اندیشه‌های تقریبی داشته و از سوی دیگر زنان به دلیل وضعیت جسمانی همواره در اختلافات مذهبی میان فرق اسلامی قربانیان اصلی هستند که این موضوع نقش زنان را در این عرصه بسیار حساس کرده است.

 

وی با بیان این‌که اتحادیه جهانی زنان مسلمان سعی کرده با برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های مختلف آموزشی در داخل و خارج کشور زنان مسلمانان را با حقوق واقعی آن‌ها آشنا کند، ادامه داد: یکی دیگر از فعالیت‌های مهمی که اتحادیه سعی کرده در قالب کارگاه‌های آموزشی در جهان توسعه دهد دیدگاه‌های ناب اسلامی در خصوص نقش و حقوق زنان در اندیشه و فقه اسلامی است که خوشبختانه در کشورهای اروپایی و اسلامی این نشست‌ها با استقبال خوب مواجه شده است.

 

دبیر کل اتحادیه جهانی زنان مسلمانان ادامه داد: تا زمانی که اندیشه‌های تقریبی در سطح جهان اسلام گسترده نشود همواره آتش جنگ و تفرقه برجهان اسلام حاکم خواهد بود.

 

کرمانی با بیان این‌که امروز دشمن نه‌ تنها در زمینهٔ جنگ سخت‌افزاری بلکه در زمینهٔ جنگ نرم‌افزاری هم زنان و خانواده‌ها را در جهان اسلام هدف توطئه‌های شوم خود قرار داده است، گفت: دشمن می‌خواهد در جهان اسلام هم مانند غرب بینان خانواده را از بین برده و با برهنه و عریان کردن زنان زمینه فساد و تبهکاری را در کشورهای اسلامی مانند جهان غرب گسترش دهد.

 

وی یادآور شد: گسترش اندیشه‌های تقریبی و انتشار دیدگاه‌های اسلامی درباره حقوق زن و خانواده از مهم‌ترین راهکارها و راهبردهایی است که در مقابل جنگ نرم می‌توان از آن استفاده کرده و دشمن را خلع سلاح کرد./837/ت302/ف

ارسال نظرات