۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۲۶۱۶۴۲
استاد حوزه و دانشگاه:

بهره گیری از آموزه های دینی موجب تحکیم بنیان خانواده می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی دانشگاه علامه محدث نوری با تاکید بر این که نظام خانواده نیازمند ساماندهی مطلوب است، افزود: کانون خانواده از کارکردهای بسیاری برخوردار است که باید در راستای رشد و تعالی جامعه از آن بهره گیری شود.
بنيان خانواده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام مفید فیاضی، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در همایش همسر یا دردسر که در دانشگاه علامه محدث نوری برگزار شد با بیان این که سلسله نشست هایی با موضوعات متفاوت در این دانشگاه برگزار می شود، گفت: تلاش ما در این راستا است تا از صاحبنظران استفاده خوبی داشته باشیم.

 

وی با اشاره به این که ازدواج مهم ترین و محبوب ترین اساس و بنا است، افزود: ترویج امر ازدواج امری ارزنده و والا است که باید در راستای تحقق آن تلاش شود که می تواند اثرات بسیاری در جامعه ایفا کند.

 

معاون فرهنگی دانشگاه علامه محدث نوری با تاکید بر این که اساس خانواده زن و شوهر است، تصریح کرد: زن و شوهر باید با شناختی ارزنده نسبت به امر ازدواج روی آورند که برکات و ثمرات بسیاری دارد و آنان را در مسیر تعالی و تکامل قرار می دهد.

 

حجت الاسلام فیاضی، خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام و پیامبر اکرم(ص) برای رشد بشریت به بازسازی بنای مستحکم خانواده پرداخته است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که متأسفانه از فلسفه اصلی ازدواج فاصله گرفتیم، گفت: ازدواج ثمرات بسیاری داشته که باید به کارکردهای ارزشمند و والای آن توجه شود که می تواند نقشی ارزشمند در جامعه داشته باشد.


وی با اشاره به این که همسرگزینی و ازدواج به عنوان امری اساسی در زندگی انسان است که به عنوان مرحله ای مهم محسوب می شود، بیان داشت: انسان باید در این مرحله دقت و توجه کافی را داشته و با عقل محوری در این مسیر گام بردارد.

 

معاون فرهنگی دانشگاه علامه محدث نوری با تاکید بر این که نظام خانواده نیازمند ساماندهی مطلوب است، افزود: کانون خانواده از کارکردهای بسیاری برخوردار است که باید در راستای رشد و تعالی جامعه از آن بهره گیری شود.

 

حجت الاسلام فیاضی در پایان، تصریح کرد: جوانان شایسته بهترین خدمات هستند که باید خدمت به این قشر ارزشمند به نحوی شایسته و والا در جامعه وجود داشته باشد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات