۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷
کد خبر: ۲۶۱۴۷۳
استاد حوزه علمیه بابل:

حرکت های فرهنگی در جامعه باید بر اساس سیره عملی پیامبر باشد

خبرگزاری رسا ـاستاد حوزه علمیه بابل گفت: حرکت های فرهنگی در جامعه باید بر اساس سیره پیامبر و گسترش معروف باشد.
استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عباس بابائیان، استاد حوزه علمیه بابل امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی بابلکنار با ابراز نگرانی از برخی اقدامات ضد فرهنگی در وزارت ارشاد گفت: متأسفانه فیلم هایی که در دولت قبلی اجازه اکران داده نشده در وزارت ارشاد دولت یازدهم مجوز نمایش داده شده است که محتوای این فیلم ها فیلم ها ترویج بی بندو باری، فساد و فحشاء است.

 

مسؤول شورای فرهنگ عمومی بخش بابلکنار بابل با تاکید بر این که حرکت های فرهنگی در جامعه باید بر اساس سیره پیامبر و گسترش معروف باشد، اظهار داشت: یکی از وظایف مهم دولت اسلامی ترویج شعائر و گسترش اخلاقیات در جامعه است و به همین دلیل از دولتی که عنوان یک دولت اسلامی را دارد، ترویج منکرات در هر شکل پذیرفته شدنی نیست.

 

وی به بخش دیگری از سیره رفتاری پیامبر(ص) اشاره و خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم هیچ گاه با انسان های مستکبر و ستمکار و مستبد و خلاف کار مماشات نداشت و به همین دلیل دولت اسلامی باید توجه کند که جامعه نباید پناهگاه امنی برای متجاوزین به فرهنگ و ناموس و جان و مال مردم شود.

 

حجت الاسلام بابائیان دفاع از دین، جان و مال مردم را از وظایف دولت بر اساس سبک زندگی حکومت اسلامی پیامبر برشمرد و تصریح کرد: پیامبر یکی از اعضای پیمان جوانمردان یا حلف الفضول بود که تا آخرعمرشان به عضو بودند این پیمان افتخارمی کردند زیرا  این پیمان برای ایجاد امنیت ودفاع ازجان و مال مسلمانان و افتادگان و بیچارگان بود.

 

وی ادامه داد: امروز باید شرایطی فراهم شود که امنیت دین و جان و مال مردم تثبیت شود که هر کسی به خود اجازه ندهد که به مال و ناموس مردم تعدی کند.

 

امام جمعه بابلکنار با تاکیدبر این که دولتمردان و مسؤولان باید الگوی مردم در جامعه باشند، اظهار داشت: نظام اسلامی باید با رفتارش به مردم روح امیدبدهد و همه مسؤولان باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند که رفتار آنها زیر ذره بین نگاه مردم قرار دارد.

 

وی پاکدستی شیوه صحیح نگهداری و مصرف بیت المال را در نگاه پیامبر مورد توجه قرار داد و گفت: متأسفانه در برخی از موارد در کشورمان صادرات، واردات و حتی اخذ نمایندگی برخی از کالاها انحصاری شده است و این برخلاف سیره رفتاری پیامبر و نگاه اسلام است./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات