۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۲۶۱۱۷۹
آیت الله علم الهدی:

نظام جمهوری اسلامی، نظام تسامح فرهنگی نیست/ نمایشگاه کتاب نباید عرصه جولان ضد انقلاب باشد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی گفت: نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بزرگ ترین حرکت فرهنگی در کشور است و رهبر معظم انقلاب هم با حضور خود در آن اصل این حرکت را تأیید فرموده اند، اما این عرصه میدان آزادی و جولان نوشته های فاسد یک مشت مزدور اجنبی ضد انقلاب نیست.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید مبعث، این روز را روز افاضه فیض خاص الهی بر کره خاکی دانست و گفت: وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) در چنین شبی به رسالت مبعوث شدند اما این شب اول پیامبری ایشان نبود و خود حضرت نیز در این باره فرموده اند در آن زمان که هنوز گل و لای حضرت آدم(ع) را می سرشتند به پیامبری رسیده بودند.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: بعثت پیامبر اکرم(ص)، نقطه عطف زندگانی بشر بر روی کره زمین است چرا که پیامبران قبل از ایشان هر کدام برای زمان، مردم، نسل و مکان محدودی بودند اما ایشان برای همه بشریت آمدند تا انسان ها مسیر دیگری را بپیمایند.

 

امام جمعه مشهد مقدس یادآور شد: این طور نبوده است که پیامبر اکرم(ص) قرآنی بیاورند و بگویند تنها همان قرآن برای همیشه نزد مردم بماند؛ ایشان هم مسؤول ابلاغ قرآن بودند و هم مسؤول اجرای عملیات انسان سازی؛ از همین رو مردم را رها نمی کردند که دلشان هر چه از اسلام پسندید، عمل کنند و هر چه را نخواستند به آن عمل نکنند.

 

امام راحل برای اجرای رسالت انسان سازی انقلاب را به پیروزی رساند

 

آیت الله علم الهدی افزود: بعثت پیامبر اسلام(ص) در حقیقت بعثت یک فرد نبود، بلکه بعثت یک جریان بود که این جریان باید در هر زمانی یک مدیر اجرایی داشته باشد، از این رو انسان سازی یک رسالت عمومی برای امت اسلام است؛ امروز، پس از 1400 سال ما در بستر این جریان به عنوان مجری حاضر هستیم و فقط مسؤول اجرای حلال و حرام در زندگی شخصی مان نیستیم، بلکه باید به رسالت انسان سازی عمل کنیم و برای خدا، بنده بسازیم.

 

وی ضمن تأکید بر این که مسؤول اجرای رسالت انسان سازی، همه امت اسلام است، اظهار داشت: امروز نیز اجرای این رسالت به تشکیلات، حکومت و قدرت نیاز دارد و امام زمان (عج) در پس پرده غیبت هستند اما در هر زمانی حجتی برای مدیریت این جریان تعیین فرموده اند؛ یک حجت ایشان انقلاب را به پیروزی رساند و یک نظام و قدرت سیاسی را در گوشه ای از زمین تشکیل داد تا انسان سازی شکل گیرد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری ضرورت های اجرایی رسالت انسان سازی را در حذف مفاسد اخلاقی از صفحه زندگی بشر و تثبیت فضایل اخلاقی در آن دانست و افزود: مردم هم این نظام را قبول کرده و برای آن با اهدای جان و عزیزان شان سرمایه گذاری کرده اند.

 

نظام جمهوری اسلامی نظام تسامح فرهنگی نیست

 

آیت الله علم الهدی گفت: نظام جمهوری اسلامی در کنار مدیریت اقتصاد، سیاست، امنیت و تأمین ارتباطات اجتماعی، رسالت اصلی و اولیه اش توسعه اسلام، ترویج ارزش های دینی و مقابله با ناهنجاری ها، نه تنها در سطح مملکتی که در سطح زندگی بشری است از همین رو عزیزانی که در این نظام کارگزار شده اند باید به رسالت اصلی این نظام که همان چیزی است که مردم جوانان خود را در راه آن دادند، توجه داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: این نظام، نظام تسامح فرهنگی و راضی کردن یک عده ولنگار لاابالی نیست و برای آن تشکیل نشده که در شعاعش عده ای در فحشا و بی بند و باری آزاد باشند و در طرف دیگر متولیان و کارگزاران فرهنگی به جای حمایت از اصل ترویج ارزش های دینی، مدافع آزادی های نامشروع عده ای بی بند و بار در این مملکت شوند.

 

امام جمعه مشهد مقدس افزود: آن چه امروز برای قشر متدینی که مبعث پیامبر اکرم (ص) را بعثت خود می داند، رنج آور است، این است که در عرصه مدیریت اجرایی کشور تسامح فرهنگی رسم شده؛ در تئاتر رکیک ترین و ضد دین ترین صحنه ها را به اسم آزادی هنر آزاد می گذارند و مدافع آن می شوند و در خیابان ها هم که بی حجاب ها آن را تبدیل به صحنه دهان کجی به اسلام و انقلاب و ارزش ها قرار می دهند، اگر کسی از حجاب حرف بزند، آن ها مدافع بی حجاب می شوند.

 

نمایشگاه کتاب تهران عرصه جولان ضد انقلاب نیست

 

آیت الله علم الهدی اظهار داشت: نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بزرگ ترین حرکت فرهنگی در کشور است و رهبر معظم انقلاب هم با حضور خود در آن اصل این حرکت را تأیید فرموده اند، اما این عرصه میدان آزادی و جولان نوشته های فاسد یک مشت مزدور اجنبی ضد انقلاب نیست.

 

وی با اشاره به مصادیقی از تسامح فرهنگی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در سال جاری، گفت: چند سال پیش کافر مرتدی در آلمان در موسیقی خود به امام هادی (ع) اهانت کرده بود، شاعر آن شعر که اشعار دیگری هم در توهین به مقدسات اسلامی سروده است، اشعار خود را در کتابی به چاپ رسانده که این کتاب در نمایشگاه کتاب جمهوری اسلامی آزادانه دست به دست می شود.

 

پایکوبی در دانشگاه توجیهی در برابر رسالت اصلی انقلاب ندارد

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد شدید از عملکرد مسؤولان فرهنگی یادآور شد: دو هفته پیش در دانشگاه های این کشور اعتکافی برگزار شد که دانشگاه را به صورت یک معبد درست کرد؛ یک هفته پس از آن در همین دانشگاه جشنواره ای با عنوان جشن غذای ملل برگزار می شود که خاتمه آن با رقص و پایکوبی برگزار شده و باز هم مسؤولان می خواهند چشم پوشی کنند.

 

آیت الله علم الهدی در هشدار صریح خطاب به مسؤولان گفت: آقای رییس دانشگاه، آقای وزیر ارشاد، آقای وزیر علوم، این مردم خون داده اند تا شما به این مسؤولیت برسید از این رو وزارت شما بر روی سیل خون جوانان این انقلاب استوار شده است؛ این تسامح فرهنگی که برای قشر متدین جامعه ما رنج آور است هیچ توجیهی در برابر رسالت اصلی مان ندارد از این رو مسؤولان هم باید خودشان تسامح فرهنگی را کنار بگذارند و هم با آن مقابله کنند.

 

نگرانی رهبر انقلاب از وضعیت فرهنگی کشور

 

وی خاطرنشان کرد: حسب اخبار واصله، رهبر معظم انقلاب در جریان بازدید از نمایشگاه کتاب تهران به مسؤولان تذکر داده اند و فرموده اند «نگران گزارشات واصله درباره برخی تئاترها هستم»؛ این مردم در برابر نگرانی های رهبر معظم انقلاب بی تفاوت نخواهند نشست.

 

امام جمعه مشهد مقدس در پایان خطبه های نماز جمعه، طبق روال هر هفته، در جملاتی به زبان عربی خطاب به زائران عرب زبان امام هشتم(ع) گفت: برادران یمنی ما مورد هجمه های اشقیای سعودی و حاکم شیطانی آل سعود قرار گرفته اند که بر سر آن ها آتش می ریزند؛ آل سعود بر کشور و سرزمین خودشان هم با جنایت حکومت کرده و خواسته های استکبار  آمریکایی را اجرا می کنند.

 

آیت الله علم الهدی افزود: این حرکات حاکم سعودی، چه در ماجرای حمله به یمن و چه در قضایای داخل این کشور همچون تهدید علمای دینی مانند آیت الله نمر به اعدام، ما را به نزدیک بودن محاکمه حاکم سعودی با بلند شدن ندای امام زمان (عج) از جوار کعبه امیدوار می کند./820/پ202/ب4

بعثت پیامبر اکرم، نقطه عطف زندگانی بشر

ارسال نظرات