۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۲۶۰۹۱۸

آیین رو‌نمایی از کتاب‌های مؤسسه فرهنگی هنری قدر ولایت برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ به همت مجمع انتشارات انقلاب اسلامی از مجوعه 8 جلدی (تاریخ انقلاب اسلامی) و مجوعه 5 جلدی (احزاب و گروه‌ها) رو‌نمایی شد.
نشر قدر ولايت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست تخصصی و رونمایی از تازه‌های نشر قدر ولایت با حضور محمد‌حسین صفار هرندی، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی و احمد عطایی، مدیر انتشارات قدر ولایت، ظهر پنج‌شنبه بیست و چهار اردیبهشت ماه در محل نمایشگاه بین المللی کتاب، برگزار شد.



در ابتدای این مراسم عطایی، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند «من جوانان را توصیه می‌کنم به مطالعه و آشنایی با تاریخ معاصر و این‌که جوانان بدانند ما از کجا شروع کردیم» ،ما نیز برا اساس همین سخن مقام معظم رهبری، و در راستای تبیین تاریخ انقلاب اسلامی، شروع به چاپ آثاری پیرامون تاریخ معاصر کردیم.



وی با اشاره به این‌که ما در انتشارات قدر ولایت به سه مقطع تاریخی می‌پردازیم، گفت: مقطع اولی که ما روی آن کار کردیم دوران مشروطه و زمینه‌های شروع آن بود که توانستیم مجموعه‌ای 5 جلدی با عنوان در مشروطه چه گذشت را روانه بازار کنیم.



عطایی با بیان این‌که کتاب‌هایی در مورد تاریخ پهلوی نیز در دست چاپ است، گفت: طی 4 سال فعالیت درباره دوران بعد از انقلاب، ما در دو حوزه دوران رهبری امام خمینی(ره) و رهبری معظم له تا کنون، فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌ایم که حاصل این فعالیت‌ها مجموعه‌ای 8 جلدی مربوط به دوران امام(ره) است که به چاپ رسیده و کتاب‌های دیگری نیز در مرحله ویراستاری و چاپ قرار دارند.



مدیر انتشارات فرهنگی هنری قدر ولایت ضمن اشاره به کار‌گروه انقلاب اسلامی، گفت: در این کار‌گروه ما فعالیت‌های احزاب و گروه‌ها پس از انقلاب پرداخته ایم که حاصل این فعالیت‌ها مجموعه ای 5 جلدی با همین عنوان است که امروز در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.



در ادامه این مراسم، صفار هرندی ضمن تقدیر و تشکر از مسوؤلان انتشارات قدر ولایت، گفت: این موسسه با تعهد انقلابی خود تعریف تازه‌ای در فعالیت‌های انقلابی ارائه کرده که بسیار برای روشنگری نسل جوان سود‌مند است.



عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: در دورانی که عناصر ضد انقلاب تمام اهتمام خود را صرف انعکاس واژگونه واقعیات انقلاب کرده است و این‌کار را نه تنها یک تاکتیک سیاسی، بلکه یک راهبرد اصلی می‌داندف باید با نشر واقعیات انقلاب اسلامی در مقابل این‌گونه توطئه‌ها ایستادگی کرد.



وی در خاتمه، گفت: شناخت نقاط حساس تاریخ معاصر، به ویژه اواخر دهه ضشصت بسیار مهم است، زیرا در این دوران ما با وقایعی همچون؛ عزل قائم مقام رهبری، پایان جنگ تحمیلی، تعیین جانشین رهبری با نظر نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری، فروپاشی شوروی و چندین اتفاق دیگر همراه است و عزیزان ناشر باید کتبی را منتشر کنند که این وقایع را به‌صورت کامل شرح داده تا نسل جوان بتواند آن‌ها را مطالعه کرده و درباره واقعیات انقلاب، قضاوت کنند./9598/پ202/ب4

ارسال نظرات