۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۲۶۰۷۷۷

قدردانی آیت الله علوی گرگانی از اجرای طرح تلاوت نور در مساجد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که اجرای طرح تلاوت نور در مساجد، مصداق فرمایش پیامبر گرامی اسلام در حدیث ثقلین است، گفت: امروز به برکت حسن تدبیر رهبری توانستند این طرح را در کشور رایج کنند.
 آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی در دیدار اعضای ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور که امشب برگزار شد، درباره اجرای طرح تلاوت نور خاطرنشان کرد: حرکت اجرای طرح تلاوت نور، از برکت حسن تدبیر رهبر معظم انقلاب است.

 

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه افزود: یکی از طعنه­های که اهل سنت به شیعیان می­گفتند شما پیروان مکتب اهل بیت(ع) هستید، اما با قرآن رابطه­ای نداشته و حافظ قرآن ندارید؛ امروز به برکت حسن تدبیر رهبری توانستند این طرح را در کشور رایج کنند.

 

وی اجرای طرح تلاوت نور در مساجد را مصداق فرمایش پیامبر گرامی اسلام(ص) دانست و اظهار داشت:  همین 7000 هزار مسجدی که به کار قرآنی می­پردازند کم نیست؛ اجرای طرح تلاوت نور در مساجد، مصداق فرمایش پیامبر گرامی اسلام است که آن حضرت فرمودند« إنّی تارکٌ فیکم الثّقلین کتاب الله و عترتی لن یفترقا حتّی یردا علیّ الحوض ما إن تمسّکتم بهما لن تضّلوا»؛ همان طور که مسجد بیت­الله و قرآن کتاب الله است، ما نیز عبادالله هستیم، پس باید همه را در خانه خدا قرار دهیم.

 

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با بیان ضرورت توجه به کتاب خدا و عترت در کنار یکدیگر، تصریح کرد: حضرت علی(ع) فرمودند قرآن خط هایی است که در آن وجود دارد و زبانی ندارد که صحبت و بیان کند و باید کسی آن را ترجمان کند.

 

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با بیان روایتی گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) دست حضرت علی(ع) را گرفتند و سپس به پیشانی آن حضرت کشیدند و عرق پیشانی امیرالمؤمنان(ع) را به پیشانی خود گذاشت و از حضرت علی(ع) خواستند تا این کار را انجام دهد و فرمودند با این کار علمی که خدا به من داده بود، به تو نیز منتقل شد.

 

وی با بیان کلامی از امیر مؤمنان(ع) ابراز داشت: حضرت علی(ع) در نهج البلاغه فرمودند که ما امیران سخنیم و در ما ریشه دوانده است و تمام شاخ و برگ­های آن بر ما سایه افکنده است؛ یعنی هر علمی که می­خواهید در خانه اهل بیت(ع) است و از آن حضرات(ع) بخواهید.

 

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی افزود: قرآن را در کنار اهل بیت(ع) قرار داده­اند و نباید همچون اهل سنت فقط قرآن را خواند و از آن گذشت، مطالب قرآن را اهل بیت(ع) باید بفهمانند و بایستی آن را از اهل بیت(ع) بخواهیم که به ما بدهند.

 

در این دیدار حجت­الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی، دبیر ستاد عالی کانون­های فرهنگی و هنری مساجد کشور به ارائه گزارشی از فعالیت­های این ستاد پرداخت و در پایان قرآنی با رسم الخط ایرانی به حضرت آیت­الله علوی گرگانی اهدا کرد./822/پ202/ج

ارسال نظرات