۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۲۶۰۷۴۱
امام جمعه گلوگاه خبر داد؛

فاز نخست مصلی جمعه گلوگاه تا پایان امسال به بهره برداری می رسد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه گلوگاه گفت: فاز اول مصلی جمعه گلوگاه که عملیات ساخت آن از سال 89 آغاز شد، تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
امام جمعه گلوگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گلوگاه، حجت الاسلام سیدابراهیم میراحمدی، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در جمع خبرنگاران گفت: فاز اول مصلی جمعه گلوگاه که عملیات ساخت آن از سال 89 آغاز شد، تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

 

وی افزود: این مصلی قرار بود در مدت سه سال به بهره برداری برسد اما به رغم صرف بودجه ای معادل سه میلیارد ریال، همچنان تا نزدیک شدن به مراحل پایانی، فاصله فراوانی دارد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران بیان کرد: این مصلی، مجموعه ای بزرگ و کم نظیر در مازندران است که دارای بخش های گوناگونی مانند سالن اجتماعات، کتابخانه و مانند آن است که تا پایان سال 94 فاز اول آن شامل مکان اقامه نماز مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

 

امام جمعه گلوگاه بر ضرورت نقش آفرینی بیشتر خیران در کمک به ساخت و تکمیل این مصلی تاکید کرد و گفت: متأسفانه تاکنون آن گونه که مورد انتظار بود نتوانستیم از کمک های خیران استفاده کنیم.

 

حجت الاسلام میراحمدی ادامه داد: مصلای نماز جمعه در دست ساخت گلوگاه در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع دارای یک هزار و 800 متر مربع شبستان با ظرفیت سه هزار نفر برای مردان و 750 متر مربع بالکن برای هزار نفر بانوان است.

 

وی افزود: برای تکمیل و بهره برداری از این مصلی، چشم انتظار بودجه های دولتی نیستیم و تلاش می کنیم با استفاده از حمایت خیران و مردم، این طرح بزرگ را به بهره برداری برسانیم.

 

حجت الاسلام میراحمدی ادامه داد: تکمیل و بهره برداری هرچه سریع تر از مصلی جمعه شهر گلوگاه به دلیل نقش مإثر آن در تقویت فرهنگ نماز عبادی و سیاسی جمعه ضروری است.

 

وی گفت: مکان فعلی اقامه نماز جمعه این شهر به دلیل ظرفیت اندک و قدمت زیاد آن، زیبنده مردم نیست و باید با جذب اعتبارات لازم از محل حمایت های مردمی، هرچه سریعتر مصلی در دست احداث گلوگاه تکمیل شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود حضور پر شور مردم در صفوف نماز جمعه را سبب عصبانیت و هراس دشمنان نظام دانست و خاطرنشان کرد: پایگاه های نماز جمعه بهترین مکان برای خنثی سازی توطئه های شوم دشمنان نظام هستند و به همین دلیل تقویت این جایگاه بسیار اهمیت دارد. 

 

وی با تأکید براین که هیچ گاه نباید سنگر نماز جمعه را خالی کنیم، بیان داشت: دشمنان نظام اسلامی از همان روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی همه تلاش خود را برای تضعیف این جایگاه به کار گرفته اند؛ اما همواره با حضور گسترده مردم شکست خوردند.

 

حجت الاسلام میراحمدی از علم، بصیرت، وحدت و معنویت به عنوان چهار فضیلت مهم نماز جمعه یاد کرد و افزود: این پایگاه عبادی و سیاسی یک حرکت هدایتی است و در اسلام از یک جایگاه بسیار مهمی برخوردار است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات