۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۲۶۰۵۷۱
امام جمعه صحنه:

آل سعود با اعدام شیخ نمر حکومتش را به اضمحلال می کشاند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه صحنه با اشاره به تبعات اعدام احتمالی شیخ نمر برای حکومت آل سعود، گفت: آل سعود با این کار حکومتش را به اضمحلال می کشاند و جمعیت شیعه و حتی کسانی که به سیاست های داخلی آل سعود معترض هستند را متحد و منسجم می کند.
حجت الاسلام زارعي

حجت الاسلام احمد زارعی، امام جمعه صحنه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه با اشاره به اقدامات اخیر آل سعود، اظهار داشت: حکومت آل سعود دچار تزلزل گشته و قدرت و منافع خود و حتی ادامه حکومتش را در خطر می بیند، تغییر و تحولات وسیع اخیر در دولت عربستان نیز تصدیق این مدعا است.


وی افزود: اقدامات عجولانه و به دور از تدبیر پادشاه سعودی نشان از ترس وی از آینده حکومت آل سعود و وجود فشارها و تهدیدات داخلی دارد، همان گونه که اوباما در سخنان اخیر خود درباره مسائل داخلی عربستان ابراز نگرانی کرد و آن را مهم تر از تهدیدات خارجی علیه این کشور اعلام کرد.


امام جمعه صحنه با اشاره به جنایات رخ داده در یمن خاطرنشان کرد: این اقدامات در واقع برون فکنی فشارهای داخلی عربستان است، تزلزل موجود در دولت سبب به وجود آمدن چنین رفتارهایی در سیاست خارجه این کشور گشته است.


حجت الاسلام زارعی خاطرنشان کرد: دولت عربستان با برکناری متعب بن عبدالله، پسر ملک عبدالله که شخصی بسیار تأثیرگذار در صحنه های سیاسی بود و همچنین برکناری سعود الفیصل  از وزارت دفاع و مقرن که پسر بلافصل عبدالعزیز و ولیعهد بود، نشان داد درگیری ها و کشمکش های داخلی  بین سران آل سعود بر سر قدرت وجود دارد.


امام جمعه صحنه ادامه داد: وجود مشکلات داخلی در دولت سعودی، سبب شده که در مقابل کوچک ترین اعتراضی، واکنش نشان داده و به شدت نگران شوند، بنابراین در برخورد با معترضان سیاسی اقدامات کوری انجام می دهند که از روی عقل و تدبیر نیست.


این استاد دانشگاه با اشاره به تأثیرگذاری آیت الله شیخ نمر در عربستان، بیان داشت: شیخ نمر از شیعیان تأثیرگذار در عربستان است که در زمان ملک عبدالله زندانی شد.


وی افزود: دستگیری آیت الله شیخ نمر نشان از نبود عدالت و مساوات و آزادی بیان در عربستان است، شیخ نمر در زمان ملک عبدالله حدود چهار سال را در زندان سپری کرد اما جهت کنترل اعتراضات شیعه و ترس حکومت از شیعیان، موضوع اعدام این شیخ مطرح نبود اما پادشاه جدید عربستان و پسرش که انسان هایی خام و کم تجربه در چنین زمینه هایی می باشند، تصمیمات شتاب زده بسیاری می گیرند که یک نمونه آن صدور حکم اعدام شیخ نمر در25 رجب مصادف با 24 اردیبهشت ماه جاری است.


حجت الاسلام زارعی با شاره به اینکه هر جریانی که قربانی بدهد، قوی تر خواهد شد، خاطرنشان کرد: اعدام احتمالی شیخ نمر اعتراض جمعیت شیعه را بصورت گسترده در پی خواهد داشت و پایه های حکومت آل سعود را بیش از پیش متزلزل خواهد ساخت.


وی در پایان تصریح کرد: آل سعود با اعدام شیخ نمر، حکومتش را به اضمحلال می کشاند و جمعیت شیعه و حتی کسانی که به سیاست های داخلی آل سعود معترض هستند را متحد و منسجم می کند.
/967/ت302/ح

ارسال نظرات