۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۲۶۰۳۵۸
نماینده رهبر شیعیان بحرین در گفت‎وگو با رسا مطرح کرد؛

انتقام ولیعهد عربستان از آیت الله نمر در سالگرد پدرش/ تعجب جان کری و سکوت اوباما برای اجرای حکم اعدام

خبرگزاری رسا ـ نماینده رهبر شیعیان بحرین با اشاره به چراغ سبز آمریکا مبنی بر اعدام آیت الله نمر خاطرنشان ساخت که ولیعهد پادشاه عربستان درپی انتقام پدرش از شیخ نمر است.
حجت الاسلام شيخ عبدالله الدقاق، نماينده رهبر شيعيان بحرين

 

حجت الاسلام شیخ عبدالله الدقاق، نماینده رهبر شیعیان بحرین با حضور در نشست تحلیل آخرین تحولات کشورهای حوزه خلیج فارس در خبرگزاری رسا، در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل این خبرگزاری، با اشاره به اعلام رسانه‌های عربستان مبنی بر اجرای حکم اعدام آیت الله نمر باقر النمر، روحانی شیعه عربستانی در 24 اردیبهشت (25 رجب مصادف با شهادت امام موسی کاظم (ع) ) گفت: با توجه به تجاور عربستان به یمن، اعدام آیت الله نمر به سود آل‎سعود نیست.

 

وی تغییرات چند روز گذشته در عالیترین پست حکومت عربستان را در اتخاذ تصمیم اعدام آیت الله نمر را موثر توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: همه گزینه‎ها علیه آیت الله نمر برای محمد بن نایف آل سعود، ولیعهد و معاون نخست وزیر و وزیر کشور و محمد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان موجود است.

 

اعدام این عالم مجاهد به دست آنان دور از ذهن نیست. محمد بن نایف و محمد بن سلمان اثبات کردند که می‎توانند دست به چنین حماقتی بزنند.

 

این عالم بحرینی از کینه محمد بن نایف آل‎سعود نسبت به آیت الله نمر پرده برداشت و خاطرنشان ساخت: شیخ نمر در دوران حیات نایف بن عبدالعزیز، وزیر کشور و ولیعهد سابق را جانی و خونریز خوانده بود لذا محمد بن نایف آل‎سعود درصدد انتقام و اعدام این روحانی عربستانی در سالگرد وفات پدرش است.

 

وی با اشاره به تعجب جان کری از تصمیم آل سعود مبنی بر اعدام آیت الله نمر گفت: محمد بن نایف بن عبدالعزیز در 16 اردیبهشت امسال طی دیدار با جان کری، وزیر خارجه آمریکا، مقامات این کشور را از تصمیم خود مطلع ساختند. جان کری ضمن ابراز تعجب از تصمیم آل‎سعود این خبر را با بارک اوباما، رییس جمهور آمریکا رساند و آنان نیز با سکوت خود چراغ سبز به عربستان نشان دادند.

 

نماینده رهبر شیعیان بحرین از علما و کشورهای منطقه خواست که با فشار قوی علیه آل‎سعود مانع از اعدام آیت الله نمر شوند.

 

گفتنی است که در سال 2012 میلادی شیخ نمر باقر النمر از رهبران شیعیان منطقه شرقیه در عربستان، پس از اصابت چهار گلوله به پا، از سوی نظامیان آل‎سعود بازداشت و به زندان منتقل شد. دادگاه آل سعود در مهرماه سال 93 آیت الله نمر را به اعدام محکوم کرد./994/ب911/ک

ارسال نظرات