۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۲۶۰۱۴۴
صفار هرندی مطرح کرد؛

خرید 80 میلیارد دلار تسلیحات غربی از سوی آل سعود برای مقابله با انصارالله

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از خرید بیش از 80 میلیارد دلار تسلیحات نظامی از سوی آل سعود برای مقابله با انصارالله یمن خبر داد و گفت: هیچ یک از اهداف غرب و عربستان سعودی در یمن محقق نشده است.
صفار هرندي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدحسین صفار هرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی با اشاره به جنایات اخیر عربستان سعودی در یمن اظهار داشت: ماموریت امروز آل سعود در منطقه ایجاد جای پایی برای غرب است.


وی با بیان این‌که آل‌سعود برای اجرایی کردن این سیاست بیش از 80 میلیارد دلار تسلیحات از غرب خریداری کرده تا تنها در مقابل انصار الله بایستد، خاطرنشان کرد: سؤال اینجاست که کشوری مانند عربستان چرا امروز احساس نا امنی می کند و برای اثبات خود مجبور به حمله است.


صفار هرندی در پاسخ به این سؤال که چرا دولت سعودی دیوانه وار علیه ملت فقیر یمن حمله می کند؟ تصریح کرد: هیچ یک از اهداف غرب و سعودی در یمن محقق نشده است، پیش از این 35 درصد یمن دست انصار الله بود اما اکنون کل یمن در اختیار انصار الله است.


وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که اراده ملت ایران همواره مایه امید مردم انقلابی کشورهای اسلامی بوده و هست، اظهار داشت: متأسفانه باور غلطی رایج شده که آمریکا اگر تصمیم بگیرد، کسی جلودارش نیست و اگر ملتی می خواهد پیشرفت کند باید ببیند آنها چه می گویند؟


صفار هرندی با تأکید بر این‎‌که عده‌ای هم این تفکر را با وجهه علمی مطرح می کنند و برای جا افتادن آن تئوری پردازی کردند، گفت: برخی ادعا دارند برای این‌که در این دنیای شلوغ بمانیم، باید از همه دارایی های 30 ساله عبور کنیم و باید در مقابل غرب سر خم کنیم، بر اسای این دیدگاه باید اوایل انقلاب به یکی از دو بلوک غرب ملحق می شدیم.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: کسانی که خودشان را به غرب و شرق وصل کردند آخر و عاقبت شان چی شد؟ صدام، مصر و لیبی حاکمانشان چه سرنوشتی پیدا کردند؟ امروز در عراق وضعیت به شکل دیگری در حال تکرار است. اوایل که امریکا به عراق حمله کرده بود بعد از مدتی احساس کردند عراق برایشان ناامن است و در پایگاه ها خودشان را مخفی کردند.


وی خاطرنشان کرد: وقتی داعش به عراق حمله کرد عراقی‌ها از آمریکا طلب کمک کردند آنها گفتند؛ ما عملیات زمینی نمی کنیم فقط هوایی که آن هم دو تا بمب می زند یکی را به داعش و یکی را به مردم عراق و مدافعان. عراق در این شرایط به ما متوسل شده است. حال باید با کدام نسخه پیش برویم تکیه بر مشاهدات و تجربیات و یا توهمات و وابستگی؟.


صفار هرندی افزود: امروز اگر بخواهیم وظایف خود را بدانیم باید پای درس شهدا بنشینیم. دل کندن از مشهورات دنیا یکی از درس های شهداست. بسیاری از کسانی که به جبهه رفتند لباس برای جنگیدن نداشتند، زنان خوزستانی وقتی دیدند جنگ شروع شده است نگفتند به ما ربطی ندارد، با کارد و چاقو به مبارزه آمدند. این روحیه محصول انقلاب اسلامی و آموزه های امام بود./935/پ202/ج

ارسال نظرات