۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۲۵۹۸۷۱
معاون تهذیب حوزه‌ علمیه‌ قزوین:

کوتاهی در معرفی شخصیت پیامبر عذاب الهی را در پی دارد

خبرگزاری رسا ـ مسوؤل تهذیب حوزه‌ علمیه‌ قزوین ویژگی‌های پیامبر اکرم(ص) گفت: با توجه به وجود امکانات زیاد در معرفی شخصیت پیامبر(ص) در دنیای امروز، کوتاهی در زمینه‌ معرفی شخصیت پیامبر(ص) زمینه ساز عذاب الهی خواهد شد.
حجت الاسلام علي عباسي

حجت الاسلام علی عباسی، معاون تهذیب حوزه‌ علمیه‌ قزوین در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، درباره‌ ویژگی‌ها‌ی اخلاقی پیامبر(ص) گفت: برخورد کریمانه با همه افراد جامعه، مقدم بودن در سلام کردن به دیگران، با حیا بودن و تحقیر و درشتی نکردن از جمله ویژگی‌ها‌ی اخلاقی پیامبر(ص) بود.

 

معاون تهذیب حوزه‌ علمیه‌ قزوین در ادامه افزود: پیامبر اکرم(ص) غمی دائمی داشت اما این غم را برای دیگران ظاهر نمی‌کردند و تبسم داشتند، برای رسیدن به حقیقت دائم در اندیشه و فکر بودند و هر کس نزد ایشان می‌آمد با علم بازمی‌گشت.

 

وی ادامه داد: کلمات حضرت محمد(ص) جامع، کوتاه و پرمعنا بود و بدون نیاز و بیهوده سخن نمی‌گفت، همچنین به هر کسی به اندازه‌ توان خودش ارزش و اهمیت می‌داد و آنچه را که به صلاح امت بود انجام می‌داد.

 

استاد حوزه علمیه قزوین با توضیح این که چطور مبلغان می‌توانند ویژگی‌های پیامبر(ص) را رواج دهند و ایشان را به عنوان الگو معرفی کنند، تأکید کرد: امروز معرفی پیامبر(ص) بسیار آسان‌تر از گذشته است، زیرا امروز امکانات رسانه‌ای زیادی مانند سایت‌ها، مجله‌ها و صدا و سیما برای انتقال مطالب در اختیار وجود دارد.

 

وی ابراز داشت: با توجه به وجود امکانات زیاد در معرفی شخصیت پیامبر(ص) در دنیای امروز، کوتاهی در زمینه‌ معرفی شخصیت پیامبر(ص) زمینه ساز عذاب الهی خواهد شد.

 

این کارشناس دینی افرادی را که سعی در مخدوش ساختن چهره‌ پیامبر(ص) دارند، به دو دسته تقسیم کرد و گفت: عده‌ای نادان و جاهل هستند و به همین خاطر چهره‌ پیامبر  اکرم(ص) را مخدوش می‌سازنند، با این افراد باید با محبت رفتار کرد و تاریخچه‌ زندگی پیامبر(ص) را برایشان بیان کرد، با این کار این دسته از کار خود دست خواهد کشید.

 

وی در ادامه افزود: گروهی از افراد معاند هستند و از سر عداوت سعی در مخدوش ساختن چهره‌ پیامبر اکرم(ص) را دارند، با این افراد باید شبیه خودشان رفتار کرد.

 

حجت الاسلام عباسی توضیح داد: با افراد معاند باید از طریق قانون برخورد کرد، در داخل کشور مراکز حکومتی وظیفه دارند جلوی اهانت کنندگان به دین را بگیرند در خارج از کشور نیز از طریق وزارت خانه، سفارت خانه و برخی سازمان‌های بین المللی باید دست به اقدام بزنند.

 

وی درباره‌ این امر که امروزه کدام یک از ویژگی‌های حضرت محمد(ص) در جامعه بیشتر مورد نیاز است، ابراز داشت: با توجه به این‌که امروز مشکلات بسیار فراوان و انحرافاتی سر راه بشر قرار دارد، حلم و صبر و تحمل اهرم بسیار بزرگی برای گذر از گردنه‌ها‌ی بزرگ زندگی است.

 

مدیر تهذیب حوزه علمیه قزوین در پایان گفت: با توجه به شواهد و قرائن این دوره، زمان روی آوردن به دین است، بنابراین باید پیامبر(ص) را به خوبی به جوامع بشری معرفی کنیم تا اثر تخریب‌هایی که روی شخصیت و سیره ایشان وجود دارد از بین برود./848/ت302/ح

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
سمیرا از آبادان
Iran, Islamic Republic of
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶
سیره رسول خدا هنوز راهگشای جوامع و تمدنهای بشری است.
0
0