۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۲۵۹۸۲۹
استاد حوزه:

تکیه بر حافظه یک راهبرد تقویتی برای مبلغان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان این‌که مبلغ بدون مطالعه همانند آب حوضی است که فقط از آن آب خارج شود بدون آن که آبی وارد حوض شود، تکیه بر حافظه را امری حیاتی و راهبردی تقویتی عنوان کرد و گفت: قاری قرآن زمانی به درجه قرائت می‌رسد که حداقل به 50 قرائت مسلط باشد.
حجت الاسلام مرتضي وافي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مرتضی وافی، استاد حوزه علمیه، در ششمین جلسه آموزشی فن خطابه که شنبه بعد از نماز مغرب و عشا در محل نمازخانه مدرسه دارالشفاء قم برگزار شد با بیان این که مبلغان باید حتماً با منابع و مآخذ علوم دین ارتباط مستمر داشته باشند، اظهار کرد: شاید یک مبلغ بدون مطالعه بتوانند چند جلسه‌ای را به تبلیغ بپردازد اما مسلماً در آخرین جلسه‏های وی مخاطبان از جلسات سخنرانی‌اش فاصله گرفته و دیگر تبلیغ او نمی‌تواند مؤثر واقع شود.

 

حجت الاسلام وافی با بیان این که مبلغ بدون مطالعه همانند آب حوضی است که فقط از آن آب خارج شود بدون آن که آبی وارد حوض شود خالی از علم خواهد شد، عنوان کرد: ما به این گونه از مبلغان و مرثیه خوانی‌ها، مبلغان و مرثیه موسمی یا فواره‌ای می‌گوییم.

 

وی افزود: تست حس تبلیغ در مبلغ این است که اگر خبر نمایشگاه کتاب بدست مبلغ برسد و حس جستجو در مورد مرثیه خوانی‌های جدید در او به وجود بیاید مقدمه تبلیغ در این مبلغ دینی ایجاد شده است.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که تکیه بر حافظه برای مبلغان یک امر حیاتی است، تصریح کرد: در مرکز تخصصی تبلیغ سفیران؛ از طلاب مبلغ شش بیت در رابطه با ائمه اطهار خواستم 80 درصد از دوستان نتوانستند ارائه دهند.

 

وی ادامه داد: در قرائت قرآن اساتید قرائت معتقدند قاری زمانی به درجه قرائت می‌رسد که حداقل 50 قرائت را مسلط باشد.

 

حجت الاسلام وافی با بیان این که مبلغان باید از زمان‌های مرده زندگی خود برای به حافظه بردن اشعار و معارف اهل بیت استفاده کنند، عنوان کرد: تکرار و تمرین حد وسط آموزش و اجرا است./921/پ202/ی

ارسال نظرات