۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۲۵۹۴۵۸
آیت الله جوادی آملی:

با این همه منابع چرا باید از تحریم بترسیم/ آمریکا روی تابوت هفتاد میلیون نفر بیگناه ایستاده است تا قد بلندتری داشته باشد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله جوادی آملی با توجه به توانمندی‌ها و نعمت‌های موجود در کشور وضعیت بد معیشتی مردم را مورد انتقاد قرار داد و گفت: با زنجیرهایی که روز عاشورا سینه میزنید دست مختلسان اقتصادی را ببندید.
آيت الله جوادي آملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حضرت آیت الله جوادی آملی از مراجع تقلید روز پنجشنبه در دیدار معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اشاره به سیاست‌های اراضی در زمان طاغوت اظهار داشت: سیاستمداران آمریکایی رژیم طاغوت را از تبدیل شدن کشور به کشوری کمونیستی ترسانده بودند و باعث شده بودند که شاه از نظام ارباب رعیتی حمایت کند.

این مرجع تقلید ادامه داد: اسناد اراضی کشاورزی از اربابان گرفته شد ولی تحویل رعایا نشد؛ ما وارث پراکندگی قبل از انقلاب هستیم و وظیفه داریم که این پراکندگی را جمع کنیم.

حضرت آیت الله جوادی آملی اظهار داشت: پیامبر اکرم هیچ گاه با مزدور بودن موافق نبوده‌اند و دست هیچ مزدوری را نبوسیده‌اند؛ جامعه را با مزدوری اداره کردن با کرامت انسان سازگار نیست هر چند با مزدوری هم نتوانستیم جامعه را به خوبی اداره کنیم.

وی افزود: اگر فردی همت داشته باشند مورد الطاف الهی قرار می‌گیرد؛ ما نمی‌خواهیم شکم مان را سیر کنیم بلکه می‌خواهیم کریمانه زندگی کرده و مختصر نان و میوه‌ای به منزل ببریم که مال خودمان باشد؛ از درخت و مزرعه خودمان باشد.

این مرجع تقلید ابراز داشت: اگر فرزندان کریمانه تربیت شدند و لذت تکیه بر خود و داشتن درخت و مزرعه را دریابند دیگر آرزوی آمدن به شهر را نخواهند داشت؛ روستا همان شهر کوچک است؛ چه کسی دوست دارد که از شهر کوچک و خلوت به شهر شلوغ‌تر بیاید؟

حضرت آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: با تجهیز روستاها به لوله کشی آب و دیگر امکانات مورد نیاز آن‌ها نیز شهرهای کوچک به حساب خواهند آمد؛ ایران یک صدم جمعیت جهان را دارد و در مقابل دارای ده درصد از امکانات جهان است؛ با وجود این همه نعمت چه دلیلی دارد که از تحریم بهراسیم.

وی گفت: آمریکا کشوری است که جنایات متعددی در جهان انجام داده است و از جنگ جهانی اول تا به حال تمام جنگ‌ها به دست آن صورت گرفته است؛ این کشور با وجود اینکه سابقه‌ای در تمدن ندارد به منظور توسعه و قدرت طلبی در جهان بر روی تابوت هفتاد میلیون نفر انسان بی گناه ایستاده است تا قدی بلندتر داشته باشد.

این مرجع تقلید ادامه داد: آمریکایی‌ها ایران را با گزینه حمله نظامی خود تهدید می‌کنند؛ اگر آن‌ها عقل و عدل داشتند دارای چنین وضعیتی نبودند؛ کسی باید از این‌ها بپرسد که شما غیر از جنگ و خونریزی چه کاری برای جهان انجام داده‌اید؛ هنوز در سوریه و یمن در حال کشتار هستند.

حضرت آیت الله جوادی آملی خودباوری در جامعه اسلامی ایران را محور سخنان خود قرار داد و افزود: نفت٬ گاز٬ دریای شمال و جنوب و سلسه جبال البرز و زاگرس تعارف نیست؛ نعمت‌های خداوند در کشور ما فراوان است پس باید با استفاده از آن‌ها از وضعیت اقتصادی مطلوبی بهره‌مند باشیم.

وی اظهار داشت: نان٬ لبنیات و گوشت از چیزهایی است که باید در حداقل قیمت باشد و مردم بتوانند از آن‌ها بهره‌مند باشند و قیمت پایینی داشته باشند؛ متأسفانه برای دام از برزیل یعنی آن طرف دنیا علف می‌آورند؛ تولید علف و کود که تحصیلات عالیه و دانش زیادی نمی‌خواهد.

این مرجع تقلید ابراز داشت: قبل از انقلاب اینقدر اعتیاد نبود؛ جوانی که از همه جا نا امید شد معتاد می‌شود؛ هر چه نصیحت کنی فایده ندارد؛ نصیحت در کارهای علمی ثمر بخش است؛ جوان که هرز شد دست به خود کشی می‌زند یا پیشرفت در آن حالت خودکشی تدریجی است.

حضرت آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: همه مسئول هستیم؛ با تأمین لبنیات٬ گوشت و گندم مشکل تورم و گرانی حل خواهد شد؛ مردم روستا باید بدانند که روستا جای بدی نیست؛ اکثر علمای ما از روستا‌ها برخاستند؛ کوچکی و بزرگی شهر٬ بزرگی و کوچکی ما را مشخص نمی کند؛ هر کجا فکر٬ عقل٬ تمدن و درایت باشد می‌توان به نحو احسن زندگی کرد و آنجا جای تولید است.

وی در نقل سخنی از سراینده نوحه‌های مداحی گفت: «این زنجیرهایی که به دوش می‌زنند٬ مبارک و پر برکت است؛ روز عاشورا به دوش بزن روز یازدهم این را باز کن ببوس دست دزدان را با این زنجیر ببند» این عزاداری حسینی است؛ اختلاس‌های سه هزار و چهار هزار میلیاردی کمر شکن است.

این مرجع تقلید تصریح کرد: این مبالغ را شما می‌شنوید ولی آیا می‌توان حساب کرد که چه مشکلاتی از کارگران٬ کاشت جو٬ گندم و دیگر موارد حل می‌کند؟ انسانیت در تکنولوژی روز نیست؛ بسیاری از هندی‌ها با وجود اینکه کشوری اتمی است و چندین ماهواره دارد موش و گوساله می‌پرستند؛ تمدن و حق در جای دیگری است./836/پ202/ج

ارسال نظرات