۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۲۵۹۱۲۳
فرماندار دامغان:

به برکت نظام اسلامی دانش پژوهی یک فرهنگ فراگیر در کشور شده است

خبرگزاری رسا ـ فرماندار دامغان گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و اندیشه‌های بلند امام راحل، رهبر معظم انقلاب و مفاخری همچون علامه شهید مرتضی مطهری امروز دانش‌پژوهی به یک فرهنگ فراگیر در کشور ما بدل شده است.
فرماندار دامغان-آيين تجليل از معلمان نمونه رييس آموزش و پرورش دامغان-آيين تجليل از معلمان نمونه آيين تجليل از معلمان نمونه دامغان آيين تجليل از معلمان نمونه دامغان آيين تجليل از معلمان نمونه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، علی اصغر مجد، فرماندار این شهرستان پیش از ظهر امروز در آیین بزرگداشت هفته معلم و تجلیل از معلمان نمونه مرد شهرستان دامغان که با حضور امام جمعه موقت، معاون فرماندار، روحانیان و رؤسای برخی دستگاه‌های اجرایی و معلمان و پیشکسوتان برادر حوزه تعلیم و تربیت دامغان در محل سالن همایش‌های دانشگاه رسول اکرم(ص) برگزار شد، اظهار داشت: نقش معلمان در نهادینه شدن فرهنگ دانش پژوهی و پیشرفت‌های چشمگیر کشور در 36 سال اخیر اساسی و غیرقابل انکار است.

 

وی با بیان اینکه هفته معلم فرصتی مغتنم برای ترویج بیش از پیش افکار و آثار ارزشمند عالم وارسته و اندیشمند متعهد شهید مطهری است، افزود: امروز جوانان متدین، متعهد و متخصص مهمترین و بزرگترین سرمایه کارآمد کشور هستند که با توجه و اهتمام بر اندیشه‌های والای اساتیدی همچون آیت الله مطهری می‌توانند آینده‌ای کم‌نظیر را برای خود و کشور ترسیم کنند.

 

مجد افزایش قابل ملاحظه جمعیت دانشجویی کشور در سال‌های پس از پیروزی انقلاب، ارتقای سطح علمی و کسب رتبه‌های برتر جهانی توسط دانش‌آموزان و دانشجویان کشور، پیشرفت‌های ارزشمند در دانش هسته‌ای، علوم زیستی و سلول‌های بنیادین، نانو تکنولوژی و بسیاری دیگر از حوزه‌های دانش روز را نشانه توسعه قابل ملاحظه شاخص‌های علمی ایران اسلامی عنوان کرد.

 

رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان دامغان با تأکید بر ضرورت غنیمت شمردن هفته معلم برای تجلیل از این قشر خدوم و تأثیرگذار، تصریح کرد: ما معتقدیم که حمایت و پشتیبانی و توجه همه جانبه به آموزش و پرورش توجه به کل جامعه است و این نگرش در فعالیت‌های دولت تدبیر و امید نیز به راحتی قابل مشاهده است.

 

فرماندار دامغان خاطر‌نشان کرد: سال گذشته از مجموع 220میلیارد ریال بودجه شهرستان از محل منابع ملی و استانی و تبصره 22 مبلغی بالغ بر 23 میلیارد ریال به تجهیز تکمیل و احداث فضاهای آموزشی اختصاص یافته که البته با وجود حجم بسیار بالای کار آموزش و پرورش شهرستان دامغان نیازمند همکاری بخش خصوصی و خیران نیک اندیش است.

 

حوزه‌های علمیه حرکت و نشاط دینی کم‌نظیری را در مدارس دامغان ایجاد کرده‌اند

 

حجت الله رستمیان، رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان دامغان نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد و اسوه علم و معنویت آیت الله شهید مرتضی مطهری و پاسداشت زحمات معلمان و کارکنان مدارس آموزش و پرورش دامغان در طول سال گذشته، اظهار داشت: امروز بیش از هر زمان دیگری فضای تعلیم و تربیت کشور به نشر اندیشه‌های ناب شهید مطهری نیازمند است.

 

وی با بیان اینکه در دنیای امروز کشوری پیش‌رفته محسوب می‌شود که نظام آموزشی سالم و پیشرفته‌ای داشته باشد، تصریح کرد: معلمی بزرگترین و خطیر‌ترین مسؤولیتی است که می‌توان پذیرفت، زیرا آینده افراد جامعه واندیشه‌های آنان زیر نظر معلمان بارور می‌شود؛ حال آنکه افتخار داشتن چنین کسوتی خود شایسته شکرگذاری بسیار است.

 

حجت‌الاسلام رستمیان با اشاره به هماهنگی و حمایت بی‌شائبه مردم و مسؤولان شهرستان دامغان از آموزش و پرورش همکاری را سرآمد تمامی شهر‌های استان سمنان دانست و افزود: حمایت‌های بی‌نظیر فرماندار، امام جمعه و نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی و اختصاص سهم قابل توجهی از بودجه شهرستان به این بخش کم‌نظیر و شایسته قدردانی است.

 

رییس آموزش و پرورش شهرستان دامغان با تقدیر از مدیران و دست‌اندرکاران حوزه‌های علمیه شهرستان دامغان همکاری این حوزه‌ها در جذب 24 مشاور مذهبی روحانی با حضوری مستمر در مدارس این شهرستان و حضور 60 امام جماعت روحانی در مدارس دامغان را موجب ایجاد حرکت و نشاط دینی کم‌نظیری در این مراکز آموزشی عنوان کرد.

 

گفتنی است، تجلیل از آقایان سید محمد شمسی‌پور، حمید رستمیان، محمد قدرت آبادی، شعبان خیبریان، محمد مهدی برناکی، سید حسن شاه‌مرتضی و محمد تقی لطفی معلمان نمونه شهرستان دامغان، سخنان احمد صافی رییس کانون بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش، اجرای قطعات موسیقی سنتی، آیینی و مقامی از سوی گروه موسیقی عرفان، اجرای دو اثر توسط حسن حاج‌عیدی خواننده توانمند دامغانی، تجلیل از رؤسای پیشین اداره آموزش و پرورش دامغان پس از پیروزی انقلاب اسلامی و دکلمه خوانی در وصف معلم و بزرگداشت استاد شهید مرتضی مطهری(ره) از دیگر بخش‌های این برنامه بود./977/پ202/ب4

ارسال نظرات