۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۲۵۹۱۰۰

اخبار کوتاه آستان قدس رضوی

خبرگزاری رسا ـ گفت‌وگوی معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی در ویژه برنامه «صبح خراسانی»، برگزاری مسابقه نام گذاری جشنواره قرآنی، ثبت‌نام دو هزار فراگیر در کلاس‌های آموزش قرآن حرم رضوی و برگزاری مسابقه «بال فروتنی» در دارالقرآن از عناوین اخبار کوتاه آستان قدس رضوی است.
استان قدس رضوي

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، سیدخلیل منبتی، معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: تعامل سازنده بین زائران و خادمان بارگاه منور رضوی می تواند فضایی توام با آرامش و امنیت را به ارمغان آورد.

 

وی در ویژه برنامه «صبح خراسانی» سیمای خراسان رضوی، اظهار داشت: آستان قدس رضوی به عنوان یک مجموعه فرهنگی و خدمتگزار، ترویج سیره و سنت اهل بیت(ع) را سرلوحه فعالیت‏ های خود قرار داده است و همواره تلاش می کند تا بهترین خدمات را به زائران و مجاوران این بارگاه منور ارائه کند.

 

منبتی در ادامه به نقش موثر رسانه ها در آگاهی بخشی به زائران اشاره و تصریح کرد: بدون شک ارائه اطلاعات لازم قبل از تشرف به حرم مطهر رضوی می تواند زائران عزیز را برای زیارتی توام با معرفت و آرامش آماده کند و رسانه ها به عنوان خادمان فرهنگی امام رضا(ع) می توانند کمک شایانی به آستان قدس رضوی برای ارائه خدمات بهتر کنند.

 

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی در ادامه به تشریح خدمات آستان قدس رضوی در مراسم معنوی اعتکاف پرداخت و اظهار داشت: در سال جاری 12 هزار متقاضی اعتکاف در حرم مطهر رضوی شدند که به دلیل تعمیرات مسجد گوهرشاد با کاهش ظرفیت مواجه شدیم.

 

وی گفت: امسال آستان قدس رضوی توفیق خدمت‌گذاری به 240 معتکف مسجد جامع گوهرشاد و 10 هزار معتکف در 53 مسجد جامع در 13 شهرستان موقوفه دار کشور را داراست.

 

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی با بیان اینکه در این ایام خادمان بارگاه منور رضوی به صورت شبانه‌روزی به معتکفان خدمت‌رسانی می‌کنند، اظهار داشت: نظافت، شست و شو، مفروش کردن مسجد گوهرشاد،  انتقال وسایل معتکفان از مبدا تا محل استقرار و پذیرایی با غذای گرم در افطار و سحر از جمله اقداماتی است که برای رفاه حال معتکفان انجام می‌شود.

 

مسابقه نام گذاری جشنواره قرآنی

 

اسماعیل غلامی، مدیر مرکز آموزش ضمن خدمت کارکنان آستان قدس رضوی از فراخوان مسابقه نام‌گذاری جشنواره علوم قرآن و حدیث امام رضا(ع) خبر داد.

 

وی افزود: دبیرخانه جشنواره سراسری علوم قرآن و حدیث در نظر دارد در آستانه برگزاری چهاردهمین دوره جشنواره سراسری قرآن و حدیث امام رضا(ع) با استفاده از خرد جمعی همکاران و مشارکت گروهی، نامی همسو با محتوا و اهداف این مسابقه انتخاب کند.

 

غلامی تصریح کرد: همکاران آستان قدس رضوی در صورت تمایل شرکت در این مسابقه می‌توانند نام‌های پیشنهادی خود را در ذیل عبارت جشنواره سراسری علوم قرآن و حدیث امام رضا(ع) به دبیرخانه مرکز آموزش ضمن خدمت کارکنان آستان قدس رضوی ارسال کنند.

 

مدیر مرکز آموزش ضمن خدمت کارکنان آستان قدس رضوی با بیان اینکه نام انتخاب شده برای این موضوع باید یک کلمه یا حداکثر 2 کلمه‌ ترکیبی باشد، گفت: شرکت کنندگان باید برای انتخاب نام مورد نظر توضیحی در حد 15 کلمه ارائه دهند، همچنین منبع انتخاب این نام را نیز ذکر کنند.

 

غلامی با بیان اینکه آخرین مهلت شرکت در این مسابقه 20 اردیبهشت ماه است، افزود: شرکت کنندگان می‌توانند نام‌های انتخابی خود را از طریق سیستم اتوماسیون اداری، پایگاه اطلاع رسانی معاونت توسعه و مدیریت و پشتیبانی، سایت ev.aqr.ir، شماره پیامک 30003300808080 و یا از طریق کد پستی 9176774394 به آدرس مرکز آموزش ضمن خدمت کارکنان آستان قدس رضوی واقع در کوهسنگی شش ارسال کنند.

 

وی گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته مراسم اعمال ام داود امسال باشکوه خاصی در اماکن متبرکه رضوی برگزار خواهد شد و پذیرای زائران و مجاوران در حرم نورانی امام رضا(ع) خواهیم بود.

 

منبتی در پایان گفت: در ماه مبارک رمضان امسال نیز همچون سال های گذشته روزانه 12 هزار مجاور در قالب طرح اکرام رضوی در سفره های افطار حرم مطهر میهمان امام رئوف(ع) خواهند بود که مجموعه معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی در حال آماده سازی مقدمات آن است.

 

ثبت‌نام قریب به دو هزار فراگیر در کلاس‌های آموزش قرآن

 

مدیر تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی از ثبت‌نام بیش از یک هزار و 800 فراگیر در کلاس‌های آموزشی قرآن الکریم حرم مطهر رضوی در بهار سال جاری خبر داد.

 

علی امینی گازار با بیان اینکه ثبت‌نام این دوره‌های آموزشی قرآن کریم  در فروردین ماه صورت گرفته است، اظهار کرد: فراگیران در 13 رشته آموزشی شامل «روخوانی»، «تدبر در قرآن»، «تجوید مقدماتی»، « ترتیل»، «حفظ»، « تفسیر»، «ترجمه و مفاهیم»، «عصر غیبت»، «تدبر در سیره معصومین»، «آیات الاحکام» و «نهج البلاغه» ثبت‌نام کرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه فعالیت این دوره از کلاس‌ها از اول اردیبهشت‌ماه شروع و تا پایان فصل بهار ادامه می‌یابد، افزود:  این دوره آموزشی افزون بر حرم مطهر رضوی در 25 مسجد و حسینیه سطح شهر مشهد نیز برگزار خواهد شد.

 

مدیر تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: بیش از یک‌هزار نفر از این فراگیران در حرم مطهر رضوی و مابقی در دیگر شعبات سطح شهر در کلاس‌های آموزشی قرآن شرکت می‌کنند.

 

وی بیان کرد: دوره‌های آموزشی فراگیری قرآن کریم برای مقاطع سنی مختلف نوجوانان، جوانان، بزرگسالان، بانوان و آقایان پیش بینی شده است و بیش از 70 استاد قرآنی در این مسیر همکاری می‌کنند.

 

امینی عنوان کرد: دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی تلاش می‌کند تا کلاس‌های آموزشی متعددی را در راستای ترویج مفاهیم و آموزه‌های قرآنی برای علاقه‌مندان برگزار کند.

 

مسابقه «بال فروتنی»

 

مدیر تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: به مناسبت میلاد امام علی(ع) مسابقه « بال فروتنی» در دارالقرآن حرم مطهر رضوی برگزار شد.

 

امینی گازار با بیان اینکه این مسابقه ویژه عموم زائران برگزار شده است، بیان کرد: در این مسابقه 30 سوال کتبی با موضوعات آیات قرآنی و روایات معصومین(ع) درباره شخصیت والای امیر مومنان حضرت علی(ع) مطرح شد.

 

وی هدف از برگزاری این مسابقه قرآنی را آموزش و آشنایی بیشتر زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی با مفاهیم و سوره‌های قرآن، احادیث و روایات مرتبط با امیرالمومنین حضرت علی(ع) عنوان کرد.

 

مدیر تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد:ه بیش از 370 نفر در این مسابقه شرکت کردند، که از بین پاسخ‌های صحیح 25 نفر به قید قرعه به عنوان برنده انتخاب می‌شوند.

 

مدیر تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه جوایز زائران دیگر شهر‌ها برای آن‌ها پست می‌شود، اظهار داشت: مجاوران برنده شده در این مسابقه می‌توانند با مراجعه به دارالقرآن حرم مطهر رضوی جوایز خود را دریافت کنند.

 

مدیر عامل موسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی گفت: علاقه مندان به تهیه نرم افزار چندرسانه ای می توانند از طریق فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی این مؤسسه در بازار کتاب گلستان، واقع در چهارراه گلستان یا از طریق مراجعه به پایگاه اینترنتی shajar.ir اقدام کنند./1308/پ203/ب4

ارسال نظرات