۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۲۵۹۰۲۸
امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان تبیین کرد؛

ویژگی‌های شخصیتی امامزاده سلطان علی

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان قتلگاه حضرت سلطان علی(ع) را نشانه مظلومیت و غربت ایشان دانست و گفت: در دومین جمعه مهرماه هرسال مراسمی با عنوان قالی شویان برگزار می شود که این مراسم منحصر به فرد است.
حجت الاسلام محمد عباسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد عباسی، امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان سه شنبه شب در جمع زائران حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، با اشاره به این که حضرت سلطان علی(ع) فرزند امام باقر(ع)، برادر امام صادق(ع) و ابوالزوجه امام کاظم(ع) است، گفت: در کشور ایران 8 هزار امامزاده مدفون هستند که از بین آنها چهار امامزاده واجب التعظیم هستند.

 

وی افزد: حضرت سلطان علی(ع) در مشهد اردهال، حضرت معصومه(س) در شهر مقدس قم، حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شهر ری تهران و حضرت احمد ابن موسی(ع) در شیراز از امامزادگان واجب التعظیم مدفون در ایران هستند.

 

حجت الاسلام عباسی با اشاره به این که حضرت سلطان علی(ع) در اوایل قرن دوم هجری قمری با دعوت مردم کاشان به عنوان مبلغ به کاشان و اردهال عازم شد، گفت: امام محمد باقر(ع) یک شخصیت فاضل و محدث را برای ترویج دین مبین اسلام به کاشان اعزام کرد.

 

امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان گفت: حضرت سلطان علی(ع) 3 سال در منطقه کاشان به ایراد خطبه های نماز جمعه و بیان احکام اسلامی پرداخت و در نهایت به دست ارقم شامی در سال116 هجری قمری در دره ازناوه اردهال به شهادت رسید.

 

به گفته وی، تنها دو نفر از امامان و امامزادگان فقط قتلگاه دارند که یکی متعلق به امام حسین(ع) در کربلا است و قتلگاه دوم متعلق به حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان است.

 

وی با اشاره به این که ویژگی دیگر این امامزاده بزرگوار، روایت از سوی امام معصوم است، گفت: امام رضا(ع) خطاب به موسی بن خزرج در مورد اردهال می فرماید، اردهال بهترین مکان است که این جمله امام رضا(ع) به واسطه وجود حضرت سلطان علی(ع) در این منطقه است.

 

وی نزدیک ترین شهید به امام حسین(ع) را حضرت سلطان علی(ع) دانست و گفت: ایشان 55 سال بعد از واقعه عاشورا به شهادت رسید و شهادت ایشان نیز  شبیه به شهادت جد او سید الشهداء(ع)  است که  سر علی بن باقر(ع) را هم مانند سر امام حسین(ع) از تنش جدا کردند.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان گفت: امام صادق(ع) فرمود هرکه برادرم حضرت سلطان علی(ع) را در ایران زیارت کند، مانند آن است که زیارت جدم امام حسین(ع) را در کربلا زیارت کرده باشد./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات