۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۲۵۸۹۴۶
استاد حوزه و دانشگاه:

فرهنگ حجاب و عفاف موجب تحکیم بنیان خانواده می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه بر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تأکید کرد و گفت: بهره گیری از فرهنگ حجاب و عفاف موجب تحکیم بنیان خانواده می شود.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه علمیه مازندران، امروز در سلسله نشست های اخلاق در خانواده که در بخش دابودشت برگزار شد با بیان این که کانون خانواده بسترساز پیشرفت و تعالی انسان می شود، گفت: حضور در خانه و اعضای آن سبب آرامش و سکون قلبی خواهد شد که باید بهره گیری شایسته ای از آن داشته باشیم.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با اشاره به این که بسیاری از امور با مراعات حجاب حل می شود، بیان داشت: انسان هر حرفی را نباید زده و هر لباسی را در هر جایی نباید بپوشد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که بهره گیری از فرهنگ حجاب و عفاف تحکیم کننده بنیان خانواده می شود، افزود: یکی از عوامل قوام در خانه و خانواده مسأله حجاب، عفاف، عفت و پاکدامنی است که هم سبب قوام خانواده و هم عزت و سربلندی جامعه می شود.

 

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که حجاب فردی زمینه ساز آرامش انسان می شود، بیان داشت: فردی که محجبه باشد دارای آرامش روحی بوده و چون می داند دیگران را تحریک نمی کند مرتکب گناه اجتماعی نمی شود

 

وی، ادامه داد: فردی که بدحجاب بیرون می آید بر گناه مشعاونت کرده و گناه برای شما ثبت می شود که نباید شراکت کنیم تا گناه ترویج پیدا کند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که کسی که حجاب دارد آرامش در زندگی او وارد می شود، گفت: این حس آرامش نسبت به فرد و محیط اجتماعی ایجاد می شود که دیگر نگاه ها به سمت و سوی فرد سوق داده نمی شود.


امام جمعه دابو و دشت سر خاطرنشان کرد: بهره گیری از حجاب و عفاف قوام بخش کانون خانواده بوده که حفظ عفت و حجاب به عنوان یک ارزش خانوادگی است که افراد آن با متانت و کمال به زندگی می پردازند.

 

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که زن آینه جمال و جلال الهی است، گفت: قوام خانواده در ایجاد حجابی بوده که براساس آموزه های اسلامی است و نباید بگذاریم این اسلامی که امروز آمریکا دارد ترویج می کند در جامعه وجود داشته باشد.

 

وی با تاکید بر این که با رعایت حجاب و عفاف جامعه اجتماعی سالم می ماند، افزود: جرایمی چون فساد و فحشا در جامعه کم شده و بهره گیری از فرهنگ عفاف و حجاب جامعه را در مسیری ارزشمند و خانواده را در راستای تحکیم سوق می دهد.

 

 استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نیازمند کار فرهنگی است، بیان داشت: همه باید دست در دست هم داده و در مسیر ارزشمند گام برداریم که ثمرات و برکات بسیاری برای فرد و جامعه دارد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات