۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۳
کد خبر: ۲۵۸۶۰۹
نماینده مجلس:

پیام اعتکاف به یاد خدا زیستن است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم بوشهر درمجلس پیام اعتکاف را به یاد خدا زیستن دانست و گفت: اعتکاف، هجرتی درونی برای سیر در دنیای باطن و مروری بر نفسانیّات خود است تا گام تهذیب برداریم.
 اعتکاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی شب گذشته در دیدار با معتکفان مسجد ولیعصر شهر چغادک با بیان اینکه اعتکاف عبادتی که در خلوت انسان با پروردگار مهربان شکل می گیرد، گفت: این کار به قصد بندگی و راز و نیاز با خالق بی همتاست و کسی که چنین عمل عبادی را انجام می دهد در این ایام ارتباط بسیار نزدیکی با خدای خود برقرار می کند.

 

وی افزود: ادیان الهی با توجه به نیاز روحی انسان فرصت هایی را نیز برای خلوت کردن او با خداوند فراهم ساخته اند که یکی از این فرصت ها، اعتکاف است.

 

جمیری گفت: معتکف، از خانه خود بیرون رفته و آگاهانه عزم حضوری خالصانه در خانه حضرت حق می کند.


این نماینده مجلس پیام اعتکاف را به یاد خدا زیستن دانست و گفت: اعتکاف، هجرتی درونی برای سیر در دنیای باطن و مروری بر نفسانیّات خود است تا گام تهذیب برداریم.


وی بیان داشت: اعتکاف از جمله سنت‌های حسنه و ارزشمندی است که از سال‌های گذشته به شکل خاصی مورد توجه قرار گرفته و به مرور در قالب یک فرهنگ گسترش یافته است.


جمیری با بیان این‌که اعتکاف فرصت مناسبی برای صحبت و راز و نیاز با خداست، افزود: اعتکاف بهترین فرصت تسویه حساب و محاسبه نفس است و با نگاهی به اعمال اعتکاف و محدود شدن، انسان نوعی خود مراقبتی برای خویش ترسیم می‌کند./833/پ203/ب4

ارسال نظرات