۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۲۵۸۰۶۷
آیت الله علم الهدی:

شهدا برای خدا و اسلام جان دادند نه برای آب و خاک

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد مقدس گفت: این که می­گویند کسی برای آب و خاکش شهید شده، غلط است؛ این خیانت است که بگوییم شهید شدند برای نان و آب و آسفالت خیابان­ها و جاده­ها و توسعه اقتصادی و پولدارشدن مردم؛ پدران شما آرمان های والایی داشتند و برای عزتمندی دین جان خود را فدا کردند.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد مقدس ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز پدر با عنوان همایش پدران آسمانی که با حضور جمعی از خانواده های شهدا در حسینیه­ی شهدای بهشت رضا(ع) مشهد برگزار شد، با اشاره به آیه 154 سوره مبارکه بقره، گفت: قرآن کریم در این آیه می فرماید شما حتی حق ندارید به شهدا مرده بگویید، بنابراین این جا قبر مردگان نیست، شما به خانه پدرتان آمده و پدر زنده تان را ملاقات می­کنید.

 

وی با اشاره به رسم هدیه دادن در روز پدر به پدران ادامه داد: این که برخی از شما که فرزندان شهدا هستید، با حضور بر سر مزار پدران خود قلب تان می لرزد به دلیل همان کدی است که پدر زنده­ تان برای شما می­فرستد؛ روز پدر فرزندان برای پدر هدیه تهیه می­کنند اما پدران شما در بهترین نعمت های خدا غرق است و هیچ هدیه ای برای او بهتر از حضور خود شما نیست، این که کودک یا نوزاد او به صورت جوان خوش قد و بالای تحصیل کرده­ای در­آمده است عالی ترین هدیه به یک پدر است.

 

امام جمعه مشهد مقدس سپس به فرازهایی از وصیت نامه­ شهدا اشاره کرد و گفت: در وصیت نامه­ شهدا کمتر وصیت نامه­ای هست که در آن برای خود و کسانشان و فرزند و مال و همسر وصیت کرده باشند؛ همه سفارش ها به حفظ دین و باورهای دینی است و این که از امام و انقلاب و ولایت فقیه دست برندارید؛ بعضی خانم های جوان به دیدار پدر زنده شان آمده اند اما با وضعی که ضد ارزش ها و وصیت نامه­ شهدا است.

 

آیت الله علم الهدی افزود: این که می­گویند کسی برای آب و خاکش شهید شده، غلط است؛ غیر از شهادت در راه دین و خدا و اسلام، گفتن سایر راه ها، خیانت به شهدا است؛ این خیانت است که بگوییم شهید شدند تا اوضاع مملکت درست شود یا برای نان و آب و آسفالت خیابان­ها و جاده­ها و توسعه اقتصادی و پولدارشدن مردم شهید شدند، پدران شما آرمان های والایی داشتند، اگر پدران شما شهید نمی­شدند این عزتی که امروز قرآن دارد وجود نداشت؛ هر کجا دین فتیله اش پایین کشیده شود اقتصاد، فرهنگ، سیاست و غیره نیز نابود می­شود.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر شما در جریان سیاسی و حزبی­ای قرار بگیرید که پدرتان در برابر آن ایستاده بود، در جریان فکری قاتل پدرتان قرار گرفته اید.

 

آیت الله علم الهدی در پایان تأکید کرد: پدر شهید شما برای شما دعا می­کند و هیچ دعایی بهتر از دعای پدر شهید نیست؛ به او متوسل شوید و از او بخواهید چرا که او زنده است و بر تمام جریان زندگی شما نظارت دارد.

 

وی اضافه کرد: فرق شهید و دیگران در این است که دیگران با مرگ از این زندگی دنیوی منقطع می­شوند اما شهید منقطع نیست و دارد نظارت می­کند بر انقلاب، کشور و خانواده؛ شهادت پدر عزیز شما بزرگترین سرمایه برای شما است؛ چون هزینه دادید برای انقلاب و دیگران هم که ندادند باید توجه کنند که خون شهدا ذمه­ای بر گردن آن ها است.

 

در ادامه این مراسم آیت الله علم الهدی با حضور بر مزار شهدای گمنام و همچنین سرداران شهید محمدزاده و شوشتری، یاد و خاطره­ آنان را گرامی داشت./930/پ202/ب5

 

ارسال نظرات