۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۲۵۸۰۵۳
با ابتکار دانشجویان دانشکده علوم قرآنی بجنورد؛

کلاس های درس دانشجویان معتکف بجنوردی در مساجد دایر می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشکده علوم قرآنی بجنورد گفت: با ابتکار دانشجویان و موافقت مسؤولان این دانشکده، کلاس های درس دانشجویان معتکف دانشکده علوم قرآنی بجنورد همزمان با ایام اعتکاف در مساجد برگزار می شود.
حجت الاسلام مهدوي پور - رييس دانشكده علوم قرآني بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام رحیم مهدوی پور، رییس دانشکده علوم قرآنی بجنورد امروز در نشست خبری، اظهار کرد: در این دانشکده 120 دانشجو شامل 75 دانشجوی دختر و 45 دانشجوی پسر در سه رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی مشغول تحصیل هستند.

 

وی با بیان این که دانشجویان دانشکده علوم قرآنی در شش کلاس درس تحصیل می کنند، اضافه کرد: این دانشجویان در طرحی ابتکاری تصمیم گرفته اند تا ضمن حضور در مراسم معنوی اعتکاف، کلاس های درس خود را نیز توأم با آیین اعتکاف ادامه دهند.

 

رییس دانشکده علوم قرآنی بجنورد، اظهار کرد: با توجه به استقبال زیاد دانشجویان این دانشکده برای شرکت در مراسم اعتکاف و از سوی دیگر نگرانی از تعطیل شدن کلاس های درس، با ابتکار و پیشنهاد دانشجویان قرار شد تا کلاس های درس برای معتکفان در مساجد دایر شود.

 

حجت الاسلام مهدوی پور ادامه داد: دانشجویان پنج کلاس درس این دانشکده تصمیم گرفته اند درس های خود را به هنگام برگزاری آیین اعتکاف ادامه دهند و دانشکده نیز با استقبال از این طرح، مقدمات برگزاری توأمان اعتکاف و کلاس های درس را برای این دانشجویان در دو مسجد سطح شهر فراهم کرده است.

 

وی با اشاره به این که در حال حاضر بیش از 70 درصد از دانشجویان دانشکده علوم قرآنی برای حضور در آیین معنوی اعتکاف به صورت اینترنتی ثبت نام کرده اند، خاطرنشان کرد: با شرکت این دانشجویان در مراسم اعتکاف، سایر دانشجویان دانشکده نیز می توانند در مساجد میزبان این معتکفین، در کلاس های درس خود حاضر شده و از محضر اساتید بهره مند شوند.

 

حجت الاسلام مهدوی پور اضافه کرد: برای اعتکاف و درس دانشجویان دانشکده علوم قرآنی دو مسجد انقلاب ویژه برادران و حجت بن حسن (ع) ویژه خواهران در شهر بجنورد آماده سازی و ساماندهی شده است.

 

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های دانشکده علوم قرآنی بجنورد، اظهار کرد: این دانشکده در سال 86 تأسیس شد و دانشجویان آن اکنون در مقاطع کارشناسی در سه رشته تحصیلی شامل تقسیر قرآن مجید، تربیت مربی قرآن مجید و علوم قرآنی و حدیث تحصیل می کنند.

 

حجت الاسلام مهدوی پور با بیان این که دانشکده علوم قرآنی بجنورد تاکنون در هفت دوره 300 نفر دانشجو پذیرش کرده که از این تعداد 180 نفر در پنج دوره فارغ التحصیل شده اند، افزود: افزون بر این 10 نفر از دانشجویان این دانشکده جزء گروه های استعداد درخشان بوده و تاکنون در حوزه پژوهشی نیز 10 مقاله علمی و شش مقاله منطقه ای از سوی دانشجویان این دانشکده ارائه شده است.

 

رییس دانشکده علوم قرآنی بجنورد خاطرنشان کرد: همچنین پیشنهاد پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشکده به وزارت علوم داده شده است.

 

وی با اشاره به این که دانشکده علوم قرآنی بجنورد آمادگی جذب دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد در همه رشته ها را دارد، اظهار کرد: این دانشکده پیشنهاد جذب دانشجوی ارشد در رشته علوم قرآنی و حدیث را داده و اکنون نیز پیگیر جذب دانشجویان این مقطع از مهرماه امسال هستیم.

 

حجت الاسلام مهدوی پور در ادامه کمبود اعضای هیأت علمی را یکی از مشکلات دانشکده علوم قرآنی بجنورد ذکر و اضافه کرد: در حال حاضر سه عضو هیأت علمی ثابت در این دانشکده فعال هستند، حال آن که این دانشکده حداقل با کمبود شش عضو هیأت علمی دیگر مواجه است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به  جذب چهار میلیارد تومان اعتبارات مصوب سفر رهبر معظم انقلاب به استان خراسان شمالی، گفت: در سفر رهبری به استان دو میلیارد تومان اعتبار برای ساخت و تکمیل ساختمان دانشکده علوم قرآنی بجنورد مصوب شد اما بعدا با پیگیری های انجام شده دو میلیارد تومان دیگر نیز برای این ساختمان تخصیص و جذب شد.

 

به گفته حجت الاسلام مهدوی پور اکنون ساختمان دوم دانشکده علوم قرآنی بجنورد در سه طبقه، هر طبقه با زیربنای 700 مترمربع در حال ساخت و تکمیل است./9314/پ203/ب4

ارسال نظرات