۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۲۵۷۱۷۱
عضو هیأت مشورتی انصارالله یمن:

حمله انصارالله به عربستان توطئه ناکام آل‎سعود بود

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت مشورتی انصارالله تأکید کرد که عربستان در انتظار حمله انصارالله به این کشور بود تا بدینوسیله احساسات کشورهای عربی را به بهانه احتمال تخریب حرمین شریفین از سوی یمنی‎ها را به جنگ با یمن ترغیب کند.
انصارالله يمن

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید علی شرف الدین عضو هیأت مشورتی جنبش انصارالله یمن در نشست بررسی آخرین تحولات یمن که امشب با عنوان «چشم انداز انقلاب و موقعیت گروه انصارالله در تحولات آینده یمن» در مدرسه معصومیه قم برگزار شد، به بررسی وضع یمن از دوران گذشته تاکنون پرداخت.

 

وی گفت: یمنی ها اصیل ترین عرب ها به شمار می آیند. این کشور تا 200 سال پیش تحت سلطه عثمانی بود و اولین کشوری که از این امپراتوری جدا و مستقل شد، یمن بود. پس از آن جنوب یمن در اشغال انگلستان قرار گرفت و زیدی ها هم بر شمال حکومت کردند.

 

شرف الدین افزود: انقلاب در جنوب یمن به تسلط روسیه بر این منطقه انجامید و در شمال نیز جریان ناصری و جریان طرفدار آل سعود به صورت همزمان به قدرت رسیدند. پس از نزاع میان این دو جریان، آل سعود بر شمال مسلط و اتحاد شمال و جنوب یمن سبب تسلط کامل عربستان بر این کشور شد.

 

وی با اشاره به اینکه یمن از 50 سال پیش تحت سلطه عربستان قرار دارد و این کشور در حال تاراج ثروت و بیگاری کشیدن از شهروندان یمنی است، تصریح کرد: تلاش ملت یمن برای خروج از سلطه و قیمومیت آل سعود از عوامل جنگ طلبی عربستان علیه یمن به شمار می آید.

 

عضو هیأت مشورتی انصارالله ادامه داد: انقلاب در یمن در سال 2011 رخ داد و دشمنان برای اینکه جلوی انقلاب را بگیرند تشکیل جلسه داده و گروه اخوان المسلمین که جزئی از انقلاب بود را به همراه طرفداران علی عبدالله صالح تطمیع کرده و اقدام به تقسیم قدرت میان این دو جریان کردند و بر همین اساس بود که عبد ربه منصور به عنوان رییس جمهوری انتخاب شد تا جلوی انقلاب را بگیرد.

 

استعفای رییس جمهور یمن اهرم فشار عربستان بود

 

شرف الدین از تقسیم یمن به 6 ایالت و تحریک و نفوذ دادن داعش به این کشور به عنوان توطئه عربستان برای جلوگیری از پیشروی انقلاب یاد کرد و خاطر نشان ساخت: اولین سیلی در 21 سپتامبر بر صورت عربستان وارد آمد و انصارالله توانست وارد صنعا شده و دست نشانده آل سعود را شکست دهد.

 

وی استعفای عبد ربه هادی منصور را اهرم فشار آل سعود علیه انقلابیان یمنی دانست و گفت: گروه های انقلابی با غیرقانونی خواندن استعفای رییس جمهور، این نقشه را خنثی کرده و عربستان پس از آن به فکر فراری دادن رییس عبد ربه افتاد تا پس از فرار ادعای ریاست جمهوری کند.

 

عضو هیأت مشورتی انصارالله جلوگیری از تشکیل شورای رهبری را از عوامل آغاز جنگ علیه یمن برشمرد و تأکید کرد: عربستان به بهانه بازگرداندن رییس جمهور به قدرت به یمن حمله کرد، این در حالی است که عبد ربه استعفای خود را تقدیم کرده و حتی مدت ریاست جمهوری وی سال پیش به اتمام رسیده و یکسال تمدید شده بود.

 

این مجاهد یمنی درباره دلیل عدم حمله انصارالله به عربستان تصریح کرد: عربستان گمان می کرد انصارالله در پاسخ به جنگ علیه یمن، به عربستان حمله خواهد کرد اما این گروه که توانایی این کار را داشت نقشه آل سعود را به خوبی تشخیص داد تا کشورهای عربی به بهانه حمایت از حرمین شریفین به جنگ با یمن نپردازند./980/ب901/د

ارسال نظرات