۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۲۵۷۰۳۸
امام جمعه میاندوآب:

تحمیل دولت ناخواسته به یک ملت آزاد امری غیرعاقلانه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه میاندوآب گفت: تحمیل یک رژیم ناخواسته به مردمی هوشیار و بیدار که سعی دارند خود سرنوشت‌شان را به دست گرفته و سران کشور را انتخاب کنند، غیر عاقلانه است.
امام جمعه مياندوآب

حجت‌الاسلام شیخ حمید حسن‌زاده، امام جمعه میاندوآب در گفت‌وگو با خیرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به صدور قطعنامه علیه یمن، اظهار کرد: بحث تنها مربوط به یمن نیست بلکه بحث مظلومیت انسان‌های آزاد مرد است، تمام کسانی که پیرو عدالت هستند و فکر و اندیشهشان در اختیار خودشان است نه وابسته به انواع حزب‌‎‎ها و گروهها، امروز از سکوت سازمانهای بین المللی در رابطه با ظلم و بیداد به انسانهای آزادمنش در عذاب هستند.

 

وی ادامه داد: چرا وقتی انسان جنایتکار یا قاتلی در ایران اعدام میشود، تظاهر به دفاع از حقوق انسان‌ها کرده و داد و بیدادشان بلند میشود؟ ولی در مقابل انسانهای بسیاری را با انواع بهانه‌ها دردنیا مظلومانه و بیگناه قتل عام میکنند و صدایی از کسی بلند نمیشود.

 

حجتالاسلام حسن‌زاده برخورد دوگانه سازمانهای بین المللی را ظالمانه خواند و اضافه کرد: امروز در یمن مردم مظلومی را از زن، مرد، کودک، جوان و پیر، همه را قتل عام می‌کنند، ولی سازمانهای به ظاهر مدافع حقوق بشر به جای حمایت و دفاع از مردم یمن، علیه‌شان قطعنامه صادر کرده و مانع از کمک‌رسانی دیگر افراد و دولت‌ها به این کشور مورد تجاوز قرار گرفته، می‌شوند.

 

امام جمعه میاندوآب به عدم استقلال نهادهای بین‌المللی اشاره و تصریح کرد: دلیل چنین رفتارهای متضادی که از نهادهای بین‌المللی سر می‌زند، مشخص است و آن عدم استقلال این سازمانها و تحت سیطره غرب به ویژه اسرائیل و آمریکا بودن‌شان و نیز از بین رفتن روحیه خیرخواهی و آزاداندیشی در بین سران چنین نهادهایی است که آنها را وادار به رفتار خلاف واقع میکند.

 

وی تحمیل یک دولت ناخواسته را به ملتی هوشیار غیرعاقلانه دانست و گفت: در هر کشوری مردم آن کشور باید خودشان مشکل خود را حل کنند نه هیچ سازمان یا نهاد بینالمللی یا دولتهای دیگر، تحمیل یک رژیم ناخواسته به مردمی هوشیار و بیدار که سعی دارند خود سرنوشت‌شان را به دست گرفته و سران کشور را انتخاب کنند، غیر عاقلانه و حرف زور است و با مقاومت ملت مواجه می‌شود.

 

حجتالاسلام حسن‏زاده تأکید کرد: مشکل یمن را نه ایران، نه عربستان، نه آمریکا و نه هیچ دولت دیگری نمیتوانند حل کند، بلکه به خود مردم این کشور باید با اعطای حق رای و انتخاب، اجازه داد تا با برگزاری انتخاباتی سالم، مسأله را حل کنند.

 

وی همچنین با بیان این مسأله که دخالت بیگانگان در کشور یمن علیه مردم یمن است، افزود: دخالت در امور کشور یمن کشتار بیگناهان و بینوایان را در پی دارد و این جنایتی بزرگ و آشکار و یک نسلکشی به تمام معنا است که به ضرر مردم یمن تمام میشود و باید از ادامه این وضعیت جلوگیری کرد.

 

امام جمعه میاندوآب خاطرنشان کرد: هر کشور یا فردی که در این کشتار بی‌رحمانه به نوعی دخالت میکنند، به قطع و یقین در این جنایت غیر قابل بخشش شریکاند و گناه ریخته شدن خون انسانهای مظلوم و بی‏دفاع بر عهدهشان است و در دنیا و آخرت نسبت به این عمل ظالمانهشان باید پاسخگو باشند./936/ت302/ب4

ارسال نظرات