۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۲۵۶۷۲۸
امام جمعه بابل:

نتیجه جنگ یمن تکرار شکست مفتضحانه دیگری برای رژیم آل سعود بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل به موضوع جنگ رژیم صعودی علیه مردم یمن اشاره کرد و گفت: همانطوری که رهبر معظم انقلاب پیش بینی می کرد میدان یمن میدانی نبود که رژیم سعودی به راحتی بتواند از آنها بیرون بیاید و نه تنها بینی این رژیم به خاک مالیده شد بلکه با مغز بر زمین فرود آمدند.
حجت الاسلام حسن روحاني، امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در خطبه های این هفته شهرستان بر لزوم رعایت تقوای الهی اشاره و تاکید کرد: تقوای الهی موجب نجات انسان از آتش دوزخ و رستگاری انسان می شود.

 

وی با گرامیداشت هفته سلامت بر لزوم توجه به موضوع سلامت تاکید کرد و گفت: اسلام به سلامت جسم و روح با تاکید زیادی نگریسته است و امروز یکیاز دغدغه های مسؤولان حوزه سلامت، سالم بودن غذا و مواد خوراکی است.

 

خطیب جمعه بابل با اشاره به کارگیری سموم در برخی از محصولات کشاورزی خاطرنشان کرد: متأسفانه در برخی از محصولات کشاورزی با مقدار بالای سموم هستیم که این سموم سلامت جامعه را مورد تهدید قرار می دهد.

 

وی افزود: واگذاری به بخش خصوصی موجب نشود که مراکز توزیع سموم که عمدتاً بخش خصوصی هستند سموم بی کیفیت را وارد جامعه و جامعه هدف نمایند.

 

حجت الاسلام روحانی به موضوع سبک خوردن غذا اشاره و با اظهار نگرانی از تغییر سبک غذا در جامعه ما تصریح کرد: بعضی از مراکز عرضه غذا مانند فست فودها خسارت آفرین است و هرچه زمان می گذرد مانند قارچ در مجموعه کشور رشد می کنند و ذره ذره افزایش می یابند.

 

وی ادامه داد: در پخت و کیفیت غذا با نگرانی های مواجه هستیم و بسیاری از پزشکان و دست اندرکاران امر توصیه ها، سفارشات مؤکد و دلسوزانه ای در این خصوص داشتند.

 

امام جمعه بابل افزایش بیماری های قلبی و عروقی را از نتایج  تغییر عادات غذایی عنوان  و تصریح کرد: تقاضای ما این است که عزیزانی که با مساله تغذیه سروکار دارند راهکار معقولی را بری رفع این مسائل از جامعه در نظر بگیرند.

 

وی افزود: نعمت امنیت و سلامت را انسان زمانی که دارد قدردان نیست و زمانی که از دست می دهد متوجه عظمت و اهمیت آن می شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی بابل کم تحرکی را از دیگر دلایل افزایش بیماری بیان کرد و گفت: کم تحرکی به خصوص در حوزه زنان برای جامعه ما خطرناک است و حتی افراد خیر ثلث اموال را برای ساخت مراکز ورزشی و توسعه آن خرج کنند تا میزان تحرک به ویژه بای بانوان ما افزایش یابد.

 

وی به هفته شوراها اشاره وآن را در راستای مشارکت مردم در امور اداره جامعه بیان کرد و ادامه داد: علیرغم مشکلاتی که کم لطفی و بی مهری نسبت به بابل از سوی مسؤولان کلان می شود اما برخی از مشکلات نوع اداره کردن شهر بر می گردد.

 

حجت الاسلام روحانی با بیان این که من همه صورتجلسات و مصوبات شوراهای شهر بابل را مورد بررسی قرار می دهم، اذعان کرد: متأسفانه مصوبات شورای شهر بابل منحصر به تصمیمات روزمرگی است و تصمیمات کلان در آن دیده نمی شود.

 

وی افزود: تقاضای مردم این است که کلان نگری را به روزمرگی تغییر دهند ودر صدد رفع معضلاتی مانند ترافیک با استفاده از ظرفیت نخبگان و کارشناسان برآیند.

 

امام جمعه بابل به موضوع جنگ رژیم صعودی علیه مردم یمن اشاره کرد و گفت: همانطوری که رهبر معظم انقلاب پیش بینی می کرد میدان یمن میدانی نبود که رژیم سعودی به راحتی بتواند از آنها بیرون بیاید و نه تنها بینی این رژیم به خاک مالیده شد بلکه با مغز بر زمین فرود آمدند.

 

وی ادامه داد: هنوز آهنگ و طنین و ندای مظلومیت سه هزار نفر شهید مظلوم تجاوز سعودی به یمن شنیده می شود و آه مظلومانه مردم بی دفاع یمن دامن رژیم اشغالگر سعودی را خواهد گرفت و شاهد مرگ حامیت سعودی بر عربستان خواهیم شد.

 

حجت الاسلام روحانی از حضور پرشور مردم در شانزدهمین سالروز ارتحال نماینده فقید ولی فقیه در مازندران تقدیر کرد و گفت: حضور پرشور مردم  و علاقمندان در شانزدهمین مراسم سالگرد آیت الله روحانی بیانگر دلدادگی به این عالم ربانی است.

 

وی افزود: ساده زیستی خدمت صادقانه و خالصانه به مردم از ویژگی های بارز مرحوم آیت الله روحانی بود که هنوز مردم از خدمات این عالم ربانی بهره می برند./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات