۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۲۵۶۳۶۳
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان:

طرح آرامش بهاری موجب تقویت موقوفات و ترویج فرهنگ گردشگری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرستان گفت: وجود بقاع متبرکه، مساجد و قرآن‌های تاریخی ارزشمند در کنار طبیعت بکر و بسیار زیبای بهاری کردستان شرایط را برای حضور زائران و میهمانان علاقه‌مند به حوزه گردشگری مذهبی از سراسر کشور به این استان فرهنگی فراهم کرده است.
سلمان روحي
سلمان روحی مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کردستان، با توجه به اجرای موفق طرح آرامش بهاری در این استان اظهار داشت: با استقبال مسافران و زائران نوروزی از امازادگان و بقاع متبرکه، طرح آرامش بهاری در راستای ارج نهادن و تقویت باورهای دینی ومذهبی در استان کردستان برگزار شد.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت: با توجه به فرموده رهبر معظم انقلاب، طرح آرامش بهاری در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب های گردشگری، فرهنگی و ترویج فرهنگ وقف اجرا شد.
 
سلمان روحی با توجه به اینکه 13 بقعه و اماکن متبرکه در شهرستان بیجار قرار دارد، عنوان کرد: بیش از ده هزار نفر از هموطنان از بقاع متبرکه شهرستان بیجار بازدید کردند که از این میان امامزاده عبدالله، اسماعیل و محمد، از امامزادگان شاخص شهرستان پیرتاج، بیشترین آمار زائران را به خود اختصاص دادند.
 
وی با اشاره به منطقه پوشیده از جنگل و بافت های گیاهی متنوع و طبیعت بکر و امکانات رفاهی مناسب در منطقه نگل، اظهار داشت: روزانه بیش از 5 هزار نفر از این مکان و قرآن متبرکه نگل بازدید کردند.
 
وی در پایان به ویژه برنامه های طرح آرامش بهاری در ایام نوروز اشاره کرد و افزود: غبار روبی، تجهیرز زائر سرا، تبلیغات محیطی، تعویض فرش ها، برپایی خیمه معرفت، غرفه پاسخ گویی به سوالات شرعی، غرفه ویژه کودکان و غرفه وقف در بقاع متبرکه از جمله برنامه هایی بود که با استقبال خوب مردم مواجه شد./967/ت303/ب4
ارسال نظرات