۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۲۵۶۱۳۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان:

اعتکاف سبب تزکیه روح و ارتقای فرهنگ دینی معتکفان می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان تأثیرات فراوان اعتکاف در روحیات و احساسات معتکفان، گفت: مراسم معنوی اعتکاف سبب تزکیه روح و نفس معتکفان و ارتقای فرهنگی دینی آنان می‌شود.
حجت الاسلام خدايي

حجت‌الاسلام اذن‌الله خدایی، مدیر اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به اجرای مراسم معنوی اعتکاف از سوی ستاد اعتکاف استان زنجان گفت: خطوط چگونگی برگزاری مراسم معنوی اعتکاف برای مسؤولان اجرایی، مشخص شده است و در هریک از محل‌های برگزاری این مراسم یک روحانی مستقر خواهد شد.

 

وی با اشاره به برنامه های طراحی شده از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان برای مراسم اعتکاف امسال افزود: تبیین احکام به‌ویژه احکام برگزاری مراسم اعتکاف، مسائل اعتقادی و عقیدتی، اجرای برنامه‌های آشنایی معتکفان با حفظ و مفاهیم قرآن کریم از سوی روحانیان مستقر در مساجد برگزاری مراسم اعتکاف از جمله برنامه هایی است که ارائه می‌شود.

 

مدیر اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان با اشاره به لزوم رعایت برخی از نکات و اصول در برگزاری مراسم اعتکاف در زنجان خاطرنشان کرد: پرهیز از خطوط سیاسی یکی از موارد تأکید شده برای سخنرانان و روحانیان حاضر در محل برگزاری مراسم معنوی اعتکاف است.

 

حجت‌الاسلام خدایی در ادامه با اشاره به دیگر برنامه های تبلیغات اسلامی قابل اجرا از سوی روحانیان حاضر در مراسم اعتکاف، در مساجد مختلف استان افزود: تبیین مسائل شرعی، بیان احکام، روایات و احادیث و روشنگری مسائل دینی، شرعی و اخلاقی از جمله مواردی است که مبلغان دینی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم معنوی اعتکاف برای معتکفان ارائه می‌کنند.

 

وی در ادامه با بیان تأثیرات فراوان اعتکاف در روحیات و احساسات معتکفان اظهار داشت: مراسم معنوی اعتکاف مانند اعمال جهاد با نفس، تفکر، حج و روزه و عبادت است و همچنین سبب تزکیه روح و نفس معتکفان و ارتقای فرهنگی دینی آنان می‌شود.

 

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان زنجان در پایان با اشاره به اهداف این اداره کل از برگزاری مراسم اعتکاف امسال تصریح کرد: امسال با اجرای طرح‌های گسترده و برنامه‌های فرهنگی مذهبی در تلاش هستیم گام‌های مؤثری برای مقابله با تهاجم فرهنگی برداشته شود. /949/ت302/ح

ارسال نظرات