۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۲۵۶۱۱۶
امام جمعه اردبیل:

ماه رجب لیلة القدر اهل سلوک است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل ماه رجب را ماه استغفار و بندگی دانست و گفت: ماه رجب در اجابت دعا و جلب عنایت خداوند اهمیت ویژه‌ای داشته و لیلة‌القدر اهل سلوک است.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، صبح امروز در جمع طلاب و روحانیان حوزه علمیه شهرستان خلخال، ماه رجب را ماه بندگی و استغفار دانست و گفت: ماه رجب در اجابت دعا و جلب عنایت خداوند اهمیت ویژه‌ای داشته و لیله‌القدر اهل سلوک است؛ مومن باید قدر روزها و شب‌های این ماه را بداند چرا که لحظه‌های رجب انسان را به قرب الهی می‌رساند.

 

وی افزود: وقت سحر دعا مستجاب می‌شود، چون فضا در وقت سحر پاک بوده و نماز شب قلب را زینت می‌دهد و برای قلب انسان فوق‌العاده تاثیر دارد و شخصی که می‌خواهد در جامعه خدمت کند باید نماز شب بخواند چرا که در هنگام شب حالات نفسانی انسان متفاوت شده و اهمیت آن به حدی بوده که قرآن نیز در شب نازل شده است.

 

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه لذات انسان مقطعی است، اظهار کرد: انسان زنده به تازه و نو شدن است و در رابطه انسان با خدا، محتاج بودن انسان به خدا و مشتاقی خداوند به بنده خود از جمله نکات مهم و بارز است.

 

وی با تاکید بر فضیلت روزه ماه رمضان، اظهار داشت: بنده مومن الهی با انجام اعمال ماه مبارک رجب خود را برای ماه های شعبان و رمضان آماده می کند تا در این ایام به فضیلت الهی برسند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی، تصریح کرد: قلب انسان دفینه و میراث گرانبهایی بوده و حقیقت انسان اسم اعظم است و نباید ظاهر انسان ملاک قضاوت قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه پل صراط صورت انسانی است، گفت: دروغ و خیانت قلب انسان را کدر می‌کند و در نماز، خدا به قلب انسان وارد می‌شود و باید انسان با تلاش دفینه قلب خود را پیداکند.

 

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه با وجود عالم خطر خدا دفع می‌شود، تصریح کرد: کیمیا در وجود انسان بوده و توقعات بی‌اساس آن را خراب می‌کند و باید تلاش کنیم در اخلاص و خلوص سرسوزن کدورت و حسد در قلب خود نداشته باشیم که در این زمینه عالم نقش بسزایی با رهنمودهای خود دارد.

 

وی با بیان اینکه لذات انسان مقطعی است، اظهار کرد: انسان زنده به تازه و نو شدن است و در رابطه انسان با خدا، محتاج بودن انسان به خدا و مشتاقی خداوند به بنده خود از جمله نکات مهم و بارز است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی با اشاره به ضرورت توجه حوزه های علمیه به درس اخلاق، خاطرنشان کرد: درس اخلاق در حوزه های علمیه از سایر علوم واجب تر است و درس اخلاق صلاح نفس را نشان می‌دهد و به‌خاطر همین واجب و افضل شده است.

 

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: رشد و ترویج اخلاق الهی و اسلامی در جامعه سبب رفع بسیاری از مشکلات اجتماعی در جامعه می شود./937/پ202/ب4

ارسال نظرات