۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۲۵۶۰۹۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

خروجی حوزه های علمیه خراسان شمالی با نیاز استان متناسب نیست

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که متأسفانه خروجی حوزه های علمیه خراسان شمالی به اندازه نیاز استان نیست، گفت: خالی ماندن خانه های عالم احداث شده، نمونه بارز کمبود روحانی در استان است.
حجت الاسلام يععقوبي- مراسم تجليل از برترين هاي حوزه علميه خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد شب گذشته در آیین تجلیل از ممتازین و برترین های حوزه های علمیه خراسان شمالی، با اشاره به وضعیت مدارس علمیه استان از نظر زیرساختی، آموزشی و پژوهشی، افزود: تلاش مناسبی در استان به منظور تربیت طلبه آغاز شده اما به ثمر نشستن این تلاش در گرو همکاری بیشتر مسؤولان در راستای رفع مشکلات موجود است.

 

وی با بیان این که اکنون در حوزه های علمیه خراسان شمالی از نظر فضای آموزشی در تنگنا هستیم و به همین دلیل نیز نمی توانیم به اندازه نیاز و سهمیه تعیین شده اقدام به جذب طلبه کنیم، اضافه کرد: تراکم نیروی انسانی در خوابگاه ها و مدارس علمیه استان بسیار زیاد بوده و می بایست برای رفع این مشکل زیرساخت های حوزوی در استان تقویت شده و افزایش یابند.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با تأکید بر این که توسعه حوزه علمیه در استان نیازمند فراهم کردن زیرساخت ها است، خاطرنشان کرد: اگر چه همکاری و همدلی مسؤولان استانی در زمینه رفع این مشکلات مناسب است اما در مواردی نظیر دریافت زمین برای احداث مدارس علمیه با مشکل روبرو هستیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که هنوز حوزه های علمیه خراسان شمالی در شأن استان گسترش نیافته اند، افزود: متأسفانه خروجی حوزه های علمیه خراسان شمالی به اندازه نیاز استان به مبلّغ نیست به همین دلیل هم شاهد خالی ماندن خانه های عالم احداث شده در استان هستیم به گونه ای که اکنون خانه عالم در بسیاری از روستاها، آماده حضور و اسکان روحانی مبلغ است اما به دلیل کمبود روحانی اهالی روستا نمی توانند از حضور مبلغ در تمام ایام سال بهره مند شوند.

 

وی از خیّران استان خواست تا همت خود را در زمینه رفع مشکلات و نیازهای حوزوی در استان افزایش دهند تا در کنار تلاش و مشارکت مسؤولان دولتی، شاهد توسعه روز افزون مدارس علمیه در خراسان شمالی باشیم.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با قرائت آیه 61 سوره مؤمنون، همت بلند و سرعت در کارهای خیر را از جمله ویژگی های فرد مؤمن برشمرد و از طلاب مدارس علمیه استان خواست تا در زمینه تحصیل و تهذیب و کسب فضائل اخلاقی همت بلند و عزم جدی داشته باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: طلاب می بایست ضمن دوری از روزمرگی، هیچ گاه در زمینه کسب علم قانع نباشند چرا که قناعت در مصرف داشته های مادی پسندیده است اما در زمینه تولید علم و ثروت ملی نباید قناعت داشت.

 

وی همچنین با قرائت حدیثی از امام محمد باقر(ع)، بر تلاش برای پیشتازی و جلوداری در تمام امور از جمله در زمینه تحصیل، تأکید کرد و افزود: تلاش برای کسب رتبه های برتر و سرعت و سبقت در امور خیر نظیر تحصیل، اصلی اسلامی و قرآنی بوده و می بایست مورد توجه طلاب باشد.

 

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی همچنین از طلاب خواست تا حسن خلق و همت عالی داشته باشند چرا که موتور محرکه طلاب به سمت تعالی، اخلاق و همت عالی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که خوش اخلاقی و خوش برخوردی انتظار به جای مردم از طلاب و روحانیان است، خاطرنشان کرد: مردم ضعف در آداب اجتماعی، لغزش های اخلاقی، رفتار بد و غیره را از طلاب و روحانیان نمی پذیرند چرا که این قشر را به عنوان الگو قلمداد کرده و از آن ها انتظار ویژه دارند.

 

گفتنی است، در این مراسم از 148 طلبه ممتاز و برتر مدارس علمیه استان خراسان شمالی با اهدای هدایایی تجلیل شد./9314/پ202/ب5

 

ارسال نظرات