۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۲۵۵۸۳۴
حجت الاسلام فخرزاده:

فهم و هضم محتوا از سوی هنرمند یک اثر هنری را ماندگار می‌کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر تاریخ شفاهی دفتر ادبیات انقلاب اسلامی با بیان اینکه درباره انقلاب اسلامی حقایق باید به طور صحیح و مثبت ضبط شود، اظهار داشت: هنرمند باید با محتوای واقعی اثر هنری ارتباط برقرار کند.
حجت الاسلام سعيد فخرزاده، مدير واحد تاريخ شفاهي حوزه هنري

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، حجت الاسلام سعید فخر‌زاده مدیر تاریخ شفاهی دفتر ادبیات انقلاب اسلامی در ویژه برنامه روز هنر انقلاب اسلامی و تجلیل از هنرمندان اصفهان  در خانه هنرمندان، گفت: اگر برای هنرمند فهم، آگاهی و هضم ایجاد نشود قطعا نمی‌تواند اثری ماندگار خلق کند. هنرمند نباید به سبب مشکلات زندگی اثری بدون اندیشه و مطالعه خلق کند.

وی به جمله‌ای از بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و اذعان داشت: هنر زبانی است که به وسیله آن می‌توانیم پیام انقلاب را گسترش دهیم. انقلاب اسلامی ایران به واسطه هنر اشاعه یافته است. بنابریان هنرمندان باید در قالب تکنیک و هنر اثری را خلق کنند که راه ارتقای فرهنگ انقلاب اسلامی در آن وجود داشته باشد.

 مدیر تاریخ شفاهی دفتر ادبیات انقلاب اسلامی حوزه هنری با بیان اینکه شغل من تاریخ نگاری است، خاطرنشان کرد: در هنر و تاریخ مشارکت‌هایی وجود دارد و ما می‌توانیم تاریخ را به هنر گره بزنیم.

وی با اشاره به اینکه مفاهیم گوناگونی درباره هنر بیان شده است، تصریح کرد: هر مفهومی که به قصد تبادل از ذهن خارج می‌شود و در ‌‌نهایت به یک اثر فاخر هنری تبدیل می‌شود خواه فیزیکی یا کلامی باشد، هنر است.

حجت الاسلام فخر‌زاده به تعابیر مختلف اندیشمندان درباره هنر اشاره کرد و ادامه داد: برخی معتقدند که هرگاه اثری را مشاهده کردید که قالبی زیبا و جذاب داشت در تولید آن فقط عده‌ای خاص مانند هنرمندان می‌توانند دخالت داشته باشند.

وی اضافه کرد: برخی معتقدند هنرمند قالب محتواست و برخی به عدم مرز بین اثر و هنرمند قائل هستند مانند عسلی که زنبور تولید می‌کند.

مدیر تاریخ شفاهی دفتر ادبیات انقلاب اسلامی حوزه هنری به خلقت بشر به عنوان یک اثر هنری ارزشمند اشاره کرد و افزود: فهم و هضم محتوا از سوی هنرمند یک اثر هنری را ماندگاری می‌کند. /1322/د101/ف

ارسال نظرات