۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۲۵۵۷۸۰
آیت الله موسوی جزایری تشریح کرد؛

اصل ولایت فقیه مسیری روشن در پیروی از اهل بیت

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهواز گفت: حکومت اسلامی پیرو مسیر اهل بیت(ع) و اصل ولایت فقیه ضامن این پیروی است.
آيت الله موسوي جزايري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در ویژه برنامه الکلمات الساطعه که ظهر امروز از شبکه الاهواز پخش شد، اظهارداشت: حکومتی می تواند مشروعیت داشته باشد که اسلامی باشد و در آن صورت دنیا و آخرت مردم در امان خواهد بود.

 

وی افزود: لازمه پیروی از اهل بیت(ع) و قرار گرفتن در مسیر آن ها پیروی از ولایت فقیه است و این شرط سعادت در دنیا و آخرت است.

 

امام جمعه اهواز با اشاره به عبارت «أُمَنَاءَ الرَّحْمَنِ» در زیارت جامعه کبیره، اظهار داشت: این لفظ به معنای قرار دادن اهل بیت(ع) به عنوان پاسداران امانت الهی است.

 

وی افزود: پیامبر گرامی(ص) به عنوان امین وحی و رسالت الهی و اهل بیت(ع) به عنوان امینان ذات مقدس الهی در زمین پس از پیامبر هستند.

 

آیت الله موسوی جزایری «رحمن» را از نام های ویژه خداوند دانست و گفت: نام گذاری انسان ها به این نام امکان پذیر نیست مگر آن که فردی خود را عبدالرحمن بنامد و لقب «امناء الرحمن» در این زیارت جایگاه بلند آن ها را می رساند.

 

وی افزود: مردم نسبت به رحمت خدای سبحان ناآگاهند و بسیاری از مردم نیز از نعمت هایی که در اختیارشان گذاشته شده بهره می‌برند اما از سپاس او ناتوانند و یکی از این نعمت ها نعمت اهل بیت(ع) است.

 

امام جمعه اهواز رحمت را دو نوع مادی و معنوی توصیف و عنوان کرد: رحمت الهی شامل همه افراد می شود و این رحمت فقط مختص مسلمانان  نیست بلکه کافران را نیز شامل می شود.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان درادامه ابراز داشت: رسول اکرم(ص) به عنوان برگزیده خداوند رحمتی برای جهانیان شمرده می شود و اهل بیت(ع) به عنوان خاندان گرامی ایشان ادامه دهنده راه و تفسیر کنندگان دین خدا هستند.

 

آیت الله موسوی جزایری در پایان بیان داشت: پیروی نکردن از اهل بیت(ع) و انحراف از مسیر ایشان سبب سقوط و نابودی خواهد شد./9452/پ203/ب4

ارسال نظرات