۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۲۵۵۷۵۸
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه:

مراسم اعتکاف در مساجد منتخب استان کرمانشاه برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت: حضور مردم به ویژه نسل جوان در سال های اخیر در سراسر کشور رشد چشمگیری داشته است و در صورت کمبود فضا برای معتکفان، اولویت حضور در این مراسم معنوی با قشر جوان و نوجوان می باشد.
حجت الاسلام اسماعيل قبادي، مدير کل تبليغات اسلامي کرمانشاه

حجت الاسلام قبادی مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به نزدیک شدن به ایام معنوی مراسم اعتکاف عنوان داشت: مراسم با شکوه اعتکاف در مساجد جامع و مساجد منتخب استان برگزار می شود و  با توجه به استقبال مردم، اجرای این مراسم معنوی به کانون های مردمی واگذار شده است.

 


حجت الاسلام قبادی افزود: بر اساس روایات و تأکیدات معصومان(ع) این سنت پسندیده در ایام البیض ماه رجب و ماه مبارک رمضان برگزار می شود که فرصت مناسبی برای توبه و گرایش بیشتر به سوی خداوند و دوری از هرگونه معصیت است.

 


وی با توجه به استقبال مردم از مراسم معنوی اعتکاف تصریح کرد: برگزاری این مراسم را به کانون های مردمی که به عنوان یک نهاد خود جوش و خدمتگزار با رویکرد مردمی و با حمایت ادارات دولتی، واگذار شده است و اداره تبلیغات اسلامی به عنوان حامی، این مراسم پر فیض را هدایت می کند.

 


مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی کرمانشاه خاطرنشان کرد: برای اجرای بهتر این مراسم، جلسات و هماهنگی هایی با حضور ائمه جمعه، فرماندار و خیران استان برگزار شده است.

 


حجت الاسلام قبادی در ادامه بیان داشت: برنامه های اعتکاف امسال شامل محفل انس با قرآن کریم، مسابقات احکام، تشکیل حلقه های معرفت و جلسات پرسش و پاسخ و ارائه مشاوره های دینی از سوی مبلغان بومی و اعزامی از حوره علمیه قم می باشد که در ایام اعتکاف برای ارتقای سطح فکری آن ها برگزار می شود.

 


وی با اشاره به استقبال گسترده جوانان از این برنامه افزود: به فضل الهی اقبال و حضور مردم به ویژه نسل جوان در سال های اخیر در سراسر کشور  رشد چشمگیری داشته است و در صورت کمبود فضا برای معتکفان، اولویت حضور در این مراسم معنوی با قشر جوان و نوجوان می باشد.

 


مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه خاطرنشان کرد: علاقه مندان به حضور در این مراسم معنوی می توانند با حضور در مسجد جامع کرمانشاه نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

 


حجت الاسلام قبادی در پایان با توجه به فضیلت روزه داری در ماه رجب به ویژه ایام البیض، گفت: روزه گرفتن سبب پرورش روح، خویشتن‏دارى، خودشناسى و خداشناسى و همچنین پرهیز از گناه و احساس مسؤولیت در برابر انسان‏ها می شود./967/ت303/ب4

ارسال نظرات