۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۲۵۵۱۵۴
مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه‌ کاشان:

در پناه قرآن بودن انسان را به سعادت می‌رساند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه‌ کاشان گفت: قرآن کتاب زندگی است و خانه ای که در آن قرآن تلاوت شود این خانه محل نزول فرشتگان الهی است و شیطان از این خانه دور خواهد شد.
حجت الاسلام  احسان الله محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام احسان الله محمدی مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه‌ کاشان چهارشنبه شب در مراسم اختتامیه سوره کوثر و تجلیل از نفرات برتر این مسابقات در فرهنگسرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان گفت: در پناه قرآن بودن به سعادت رسیدن است و افرادی که با قرآن مأنوس هستند و زندگی قرآنی دارند سعادت دنیا و آخرت را دارند.   

 

وی افزود: حضرت علی(ع) در خطبه 176 نهج البلاغه می فرماید اگر با قرآن مأنوس، محشور و همنشین باشیم در قرآن شفایی است که بزرگترین دردها را درمان می کند.

 

حجت الاسلام محمدی یادآور شد: سفارش اکثر علما تلاوت قرآن و انس با قرآن است و رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نیز بر همین اساس تأکید بر 10 میلیون حافظ قرآن در ایران اسلامی دارد.

 

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه‌ کاشان گفت: امروز که ماهواره ها بلای جان جوامع اسلامی و ایران و حتی کاشان شده است و در آن  از زن به عنوان تبلیغ کالا و ابزار تبلیغاتی استفاده می شود، جایگاه رفیع و ارزشمند زن در اسلام که الگو گرفته از فاطمه زهرا(س) است، بیش از گذشته نمود دارد.

 

حجت الاسلام احسان الله محمدی در ادامه با اشاره به تعبیر و تعریف حضرت آیت الله بهجت از قاریان و حافظان قرآن و اهمیت تلاوت قرآن گفت: هرکس قرآن را تلاوت و یا حفظ کند مانند این است که نبوت در وجودش گنجانیده شده است، اما قاریان قرآن هیچ ادعایی ندارند.

 

وی با اشاره به این که قرآن کتابی است که می‌تواند جهل و ظلمت‌ و مشکلات انسان‌ها را برطرف کند یادآور شد: بهترین راه استفاده از این کتاب هدایت، خواندن و تدبّر و تفکّر در آیات قرآن است.

 

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه‌ کاشان هم چنین از نورانیت معنوی و افزایش خیر و برکت خانه به عنوان یکی از تأثیرات تلاوت قرآن نام برد و افزود: از پیامبر اکرم(ص) روایت است، خانه های خود را با تلاوت قرآن نورانی کنید چرا که خانه ای که در آن قرآن تلاوت می شود خیر و برکت آن نیز زیاد می شود و اهل این خانه به وسعت می رسند و همان گونه که ستارگان آسمان برای اهل زمین می درخشند آن خانه هم برای اهل آسمان درخشندگی دارد.   

 

شایان ذکراست، این مسابقات که با همکاری معاونت تربیت و آموزش سپاه پاسداران شهرستان کاشان و پایگاه بسیج حضرت ابوالفضل(ع) برگزار شد، تعداد 227 نفر از پایگاه های بسیج شهرستان کاشان در مسابقه سوره کوثر شرکت کردند و 18 نفر به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند که در این مراسم با هدایای نقدی از آنها تجلیل شد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات