۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۲۵۵۱۰۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی خبر داد؛

مراسم اعتکاف در 161 مسجد استان مرکزی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: با پیش‌بینی‌ها و برنامه ریزی های صورت گرفته امسال شاهد حضور 15 هزار معتکف در 161 مسجد استان مرکزی خواهیم بود.
حجت‌الاسلام قربانپور مديرکل تبليغات اسلامي استان مرکزي

حجت‌الاسلام صفر قربانپور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با بیان این که اعتکاف زمینه رشد معنوی و تعالی افراد را فراهم می آورد خاطرنشان کرد: یکی از اهمیت های اعتکاف در این است که انسان با نمادهای دینی مربوط با خداوند رابطه مستقیم برقرار می‏کند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان داشت: فضای اعتکاف باید فضای معنوی و خودسازی باشد و همچنین باید از مصلاها و مساجد بزرگ و جامع استفاده شود تا معتکفان از لحاظ مکان با مشکل کمبود جا مواجه نشوند.

 

حجت‌الاسلام قربانپور اظهار داشت: سنت حسنه اعتکاف به عنوان یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که امروزه مورد توجه مردم به ویژه جوانان انقلابی ایران اسلامی قرار گرفته است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: در اعتکاف انسان سه روز در خانه خدا مشغول عبادت می‌شود و از دنیا روی می گرداند و این سه روز فرصت بسیار خوبی برای خودسازی و عروج معنوی و نشر فرهنگ دینی است.

 

حجت‌الاسلام قربانپور بیان کرد: با پیش‌بینی‌ها و برنامه ریزی های صورت گرفته امسال شاهد 15 هزار معتکف در 161 مسجد استان مرکزی خواهیم بود و معتکفان می‌توانند نسبت به ثبت نام برای حضور در این مراسم پسندیده از ابتدای اردیبهشت‌ماه تا پایان روز دهم اردیبهشت اقدام کنند.

 

وی در رابطه با برنامه‌های در نظر گرفته‌ شده برای معتکفان گفت: برنامه‌های معتکفان شامل بیان احکام اعتکاف قبل از شروع مراسم توسط دست اندکاران اعتکاف در مساجد استان، اجرای طرح تصحیح قرائت نماز، ختم قرآن، اعزام مبلغ و مبلغه به مکان‌های اعتکاف در مساجد جامع شهری و روستائی و اعزام مداحان خواهر و برادر برای مناسبت‌های ایام البیض است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در ادامه با اشاره به این که اعتکاف فرصتی برای پرورش روح و جسم انسان است اظهار داشت: برای فرد اعتکاف کننده ثواب‌ 2 حج و 2 عمره نوشته می شود و در روایات آمده است فرد معتکف تمامی گناهانش بخشوده می‌شود./842/ت302/ب4

ارسال نظرات