۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۲۵۴۹۰۸
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم:

آل سعود به دنبال کوچک نشان دادن شکست خود در منطقه است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم گفت: آل سعود در باتلاق یمن گیر کرده است مردم یمن بعد از پاکسازی وهابیون و القاعده در یمن با عربستان تسویه حساب خواهند کرد.
حجت الاسلام منتظري
حجت الاسلام محمد مهدی منتظری عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا٬ حمله آل سعود به یمن را به حمله صهیونیست‌ها به غزه تشبیه کرد و گفت: در بیداری کشورهای اسلامی در سال‌های اخیر بسیاری از قیام‌ها و انقلاب‌ها توسط آل سعود منحرف شد و به سمت و سوی آمریکا کشیده شد.
 
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم ادامه داد: آل سعود حرکت یمن را متفاوت از بیداری‌های اسلامی در کشورهای دیگر دیدند و متوجه شدند که آن در راستای مخالفت با جریانات امریکا و رژیم‌های وابسته به آن است.
 
حجت الاسلام منتظری افزود: در اختیار داشتن کشوری مستقل توسط انصار الله با ایجاد پایگاه بین مردم و ایجاد اعتماد در بین آن‌ها با انقلابی که به ثمر رسیده است می‌تواند برای کشورهای مخالف حقوق بشر همچون عربستان و آمریکا مضر باشد.
 
وی اظهار داشت: عربستان حمله به یمن را آغاز کرد تا انقلابیان را تحت فشار قرار دهد و زمینه اشغال نظامی را برقرار کند؛ نیرو‌های انقلابی یمن شبیه انقلاب اسلامی ایران با تفکر شیعی و با شعار مرگ بر آمریکا٬ مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود یعنی شعارهای استراتژیک بدون عمومیت در کشورهای عربی است.
 
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم ابراز داشت: عربستان به نیابت از آمریکا و رژیم صهیونیستی فرودگاه‌ها و کارخانه‌های یمن را بمباران می‌کند تا مشکلات اقتصادی برای این کشور فقیر به وجود آورد؛ انقلابیون یمن و انصار الله در این شرایط مصلحت را بر آن دیده‌اند که القاعده را از کشور خود بیرون کنند و بعد از تثبیت داخلی به عربستان جواب مناسب دهند.
 
حجت الاسلام منتظری خاطر نشان کرد: حمله انصار الله به عربستان باعث از دست دادن مناطقی و کشته شدن هجده نفر از سربازان آل سعود شده است که عربستان برای کوچکتر نشان دادن شکست اولیه خود تعداد این نفرات را سه تن اعلام کرده است؛ این باتلاقی است که عربستان در آن گیر کرده در حالی که انتظار داشت ائتلاف ضد یمنی با شرکت کشورهای مختلف تشکیل دهد.
 
وی در پایان گفت: فشار کشورهای همسایه به عربستان به منظور قطع حملات هوایی‌اش و برپایی انتخاباتی آزاد در یک فضای دموکراتیک در یمن باعث خواهد شد تا این کشور و ملت آن در آزادی کامل و با تعیین سرنوشت خود زندگی کنند./836/ت302/ش
ارسال نظرات