۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۲۵۴۸۶۸

مهلت پذیرش در مرکز تخصصی علامه امینی تمدید شد

خبرگزرای رسا ـ مهلت نام‌نویسی برای شرکت در آزمون ورودی مرکز تخصصی علامه امینی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی سال‌تحصیلی ۹۵-۹۴ تا دوم اردیبهشت ماه سال جاری تمدید شد.
مرکز تخصصي علامه اميني تبريز

حجت الاسلام رحیم همزبان، مدیر مرکز تخصصی علامه امینی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: این مرکز در تحت اشراف آیت‌الله شبستری از طریق پذیرش متمرکز رشته‌های تخصصی سطح 2 و سطح 3 برادران برای سال تحصیلی 94-1393 از میان طلاب علاقه‌مند به تحصیل در رشته‌های تخصصی، دانش‌پژوه می‌پذیرد.

 


وی با اشاره به این‌که ثبت‌نام داوطلبان به‌صورت اینترنتی و از طریق سایت معاونت آموزش حوزه‌های علمیه به نشانی
www.howzeh.org خواهد بود، گفت: دارا ﺑﻮدن اﺗﻤﺎم ﺳﻄﺢ ﻳﻚ ﺑﺮای ﺷﺮﻛﺖ در آزﻣﻮن ﻣﻘﻄﻊ ﺳﻄﺢ دو و دارا ﺑﻮدن اﺗﻤﺎم ﺳﻄﺢ دو ﺑﺮای ﺷﺮﻛﺖ در آزﻣﻮن ﻣﻘﻄﻊ ﺳﻄﺢ ﺳﻪ از جمله شرایط نام‌نویسی در آزمون است.

 


حجت الاسلام همزبان افزود: آن دﺳﺘﻪ از ﻃﻼب ﻣﺘﻘﺎﺿﻲ ﺗﺤﺼﻴﻞ در رﺷﺘﻪ ﻫﺎی ﺗﺨﺼﺼﻲ ﻛﻪ ﻣﺸﻐﻮل ﺑﻪ ﺗﺤﺼﻴﻞ در ﭘﺎﻳﻪ 6 ﻳﺎ 9 ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻣﺸﺮوط ﺑﻪ اراﺋﻪ ﮔﻮاﻫﻲ ﻣﺒﻨﻲ ﺑﺮ اﺗﻤﺎم ﺳﻄﺢ ﻳﻚ ﻳﺎ دو ﺣﺪاﻛﺜﺮ ﺗﺎ آﻏﺎز ﻧﻴﻢ ﺳﺎل دوم ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ ﻣﺠﺎز ﺑﻪ ﺷﺮﻛﺖ در آزﻣﻮن رﺷﺘﻪ ﺗﺨﺼﺼﻲ ﺳﻄﺢ ﺑﺎﻻﺗﺮ و ﺗﺤﺼﻴﻞ در آن ﻫﺴﺘﻨﺪ.

 


مدیر مرکز تخصصی علامه امینی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی ادامه داد: رﻋﺎﻳﺖ ﺷﺮاﻳﻂ ﺧﺎص واﺣﺪﻫﺎی آﻣﻮزﺷﻲ ﻳﺎ رﺷﺘﻪ ﻫﺎی ﺧﺎص ﺑﺎ ﻣﺠﻮز ﻣﺮﻛﺰ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺣﻮزه ﻫﺎی  ﻋﻠﻤﻴﻪ ﺑﺮای داوﻃﻠﺒﺎن اﻟﺰاﻣﻲ اﺳﺖ، ضمن این‌که داوطلبان نباید ﻋﺪم ﻣﻨﻊ ﻗﺎﻧﻮﻧﻲ از اداﻣﻪ ﺗﺤﺼﻴﻞ داشته باشند.

 


حجت الاسلام همزبان افزود: ﺣﺪاﻛﺜﺮ ﺳﻦ ﺑﺮای ﺳﻄﺢ دو 30 ﺳﺎل و ﺑﺮای ﺳﻄﺢ ﺳﻪ 34 ﺳﺎل ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ، با این توضیح که ﺳﻨﻮات ﭘﺎﻳﻪ ﻫﺎی ﺑﺎﻻﺗﺮ از ﺳﻄﺢ 1 و 2 ﺑﻪ ﺣﺪاﻛﺜﺮ ﺳﻦ اﻓﺰوده ﻣﻲﺷﻮد، وﻟﻲ ﺣﺪاﻛﺜﺮ ﺳﻦ در ﺳﻄﺢ 2 از 34 ﺳﺎل و در ﺳﻄﺢ ﺳـﻪ از 38 ﺳـﺎل ﺑـﻴﺶ ﺗـﺮ ﻧﺒﺎﺷﺪ.

 


وی با بیان این‌که ظرفیت پذیرش در سطح دو رشته علوم اسلامی با گرایش کلام اسلامی 25 نفر است، گفت: در رشته کلام اسلامی با گرایش مقارن در سطح سه نیز 25 نفر است که همین تعداد در رشته شیعه‌شناسی برای تحصیلدر سطح سه پذیرش خواهند شد.

 


حجت الاسلام همزبان با بیان این‌که آزمون پذیرش سال تحصیلی 95 – 1394 تمامی رشته های تخصصی همزمان با سراسر کشور در شهر تبریز برگزار می شود، گفت: زمان آزمون روز جمعه 18 ادیبهشت است که محل برگزاری آزمون و ساعت شروع آن در کارت ورود به جلسه درج خواهد شد.

 


وی ادامه داد: پذیرفته شدگان مشغول به تحصیل در یک استان در صورتی می توانند در واحد آموزشی تخصصی استان دیگر شرکت کرده و ادامه تحصیل دهند که قبل از نام نویسی در واحد آموزشی، نسبت به انتقال پرونده تحصیلی خود به استان مقصد و ارائه گواهی تایید انتقال به مرکز مدیریت استان مقصد اقدام نموده باشند.

 


وی با بیان این‌که  منابع عمومی آزمون ورودی در سطح 2 و3 مربوط به دروسی است که متقاضیان تمام رشته های یک سطح تحصیلی ملزم به پاسخ گویی آن خواهند بود، گفت: مواد دروس، تعداد  منابع و ضریب سوال های عمومی در سطح 2 بر اساس جدول شماره(1) دفترچه راهنما و در سطح 3 بر اساس جدول شماره (3) دفتر چه راهنما خواهد بود.

 


حجت الاسلام همزبان با اشاره به این‌که سوال های منابع عمومی صرفا به صورت چهار گزینه ای خواهد بود، افزود: تعداد سوالات عمومی در سطح دو، 50 سوال و در سطح سه، 20 سوال است، ضمن این‌که منابع تخصصی آزمون ورودی در سطح 2و3 مربوط به دروسی است که در هر رشته و گرایش تخصصی برای داوطلبان آن به صورت خاص در نظر گرفته شده است.

 


وی با اشاره به این‌که سؤال های منابع تخصصی به صورت تستی خواهد بود مگر اینکه بر اساس توافق و تایید واحدهای مجری رشته لزوم سوالات تشریحی احراز شده باشد، افزود: به پاسخ های غلط تستی نمره منفی تعلق خواهد گرفت و هر 3 پاسخ غلط یک امتیاز مثبت را خنثی خواهد کرد.

 


به گفته وی نتایج آزمون کتبی حداکثر 3 هفته پس از برگزاری آزمون از سوی  معاونت آموزش و امور حوزه ها به مدیریت های استانی و واحد های آموزشی تخصصی ابلاغ و پس از هماهنگی با واحدهای آموزشی به داوطلبان اعلام خواهد شد. پذیرفته شدن در آزمون کتبی ملاک پذیرش نهایی نبوده و داوطلبان می‌بایست در مصاحبه اختصاصی مرکز که پس از اعلام نتایج انجام می‌پذیرد شرکت کرده و امتیاز لازم را کسب کنند.

 


گفتنی است، داوطلبان، جهت دریافت اطلاعات تکمیلی می توانند از ساعت 15 الی 18 روزهای شنبه تا چهارشنبه با شماره 33314482 (041) (معاونت آموزش مرکز تخصصی) تماس داشته باشند./935/ت302/ب4

ارسال نظرات