۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۲۵۴۸۰۵
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

اتحاد مسلمانان بهترین راه شکست توطئه‌های دشمنان اسلام در منطقه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: تنها راه شکست توطئه‌های دشمنان اسلام در منطقه اتحاد بین همه مسلمانان است.
امام جمعه اروميه

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به حمله عربستان به یمن اظهار کرد: مرتجعان عرب به جای اتحاد با دیگر کشورهای اسلامی در راستای تحقق برنامه ها و اهداف دشمنان اسلام قدم برمی دارند.

 


وی با اشاره به لزوم اتحاد بین کشورهای اسلامی در منطقه، گفت: در صورت بروز اختلاف در بین مسلمانان دشمنان اسلام دو نفع می‌برند؛ اول این که می‌توانند یک به یک فرقه‌ها را از بین ببرند و دوم مسلمانان به دست خود همدیگر را از نابود می کنند.

 


حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: متأسفانه شرایط به گونه ای است که تمامی دشمنان با هم متحد شده‌اند تا بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند و از این طریق به اهداف خود در منطقه برسند.

 


وی تاکید کرد: از نظر عقلی و شرعی واجب و لازم است که از تفرقه و اختلاف پرهیز کنیم و به صورت متحد و هماهنگ در برابر اختلاف افکنی و فتنه برانگیزی دشمنان اسلام بایستیم.

 


حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به راه خنثی کردن برنامه‌های دشمنان اسلام در منطقه، خاطرنشان کرد: هر نقشه‌ای که غرب برای تضعیف جوامع اسلامی کشیده است با روشنگری‌ها و برخورد درست و منطقی سران کشورهای اسلامی برطرف می‌شود.

 


امام جمعه ارومیه به وجود قومیت‌های مختلف در آذربایجان غربی اشاره و تصریح کرد: در استان ما نیز هرچند که قومیت‌های زیادی زندگی می‌کنند ولی با چنگ زدن به نقاط مشترکی که بین همه ما به ویژه در بین شیعه و سنی وجود دارد، می‌توان مسالمت‌آمیز در کنار هم زندگی کرد.

 


وی ایجاد تفرقه بین قومیت‌های مختلف را یکی از برنامه‌های دشمنان کشور اسلامی‌مان دانست و گفت: در هر منطقه یا قوم و قبیله‌ای اگر اختلاف به وجود بیاید از بین بردن چنین گروهی کار ساده‌تری می‌شود./936/ت302/ب4

ارسال نظرات